[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم دلخوش شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه طرح مهریه مانند تیغ دو لبه است، اظهار کرد: ظرح مهریه باید به گونه ای باشد که حق و حقوق زنان و مردان به یک اندازه حفظ شود.

وی افزود: مجلس مخالفت هایی با برخی از بندهای طرح دارد که بیشتر مربوط به حق ثبت است و اعتقاد داریم حق زنان در این خصوص ضایع می شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با اشاره به بیش از ۱۳ اصل قانون اساسی مبنی بر دفاع نمایندگان مجلس از حقوق مردم، گفت: برخی کنوانسیون ها و معاهدات با کشورهای همسایه درست و اصولی نیست و اینکه ترکیه ۳۰ سد در کشور بزند و از آب های مرزی استفاده کند در حالی که ما نتوانیم در آینده نوعی خیانت محسوب می شود.

وی با بیان اینکه سالانه قیرآبه برای بیابان زدایی اختصاص می یابد، تصریح کرد: وقتی سد با ظرفیت ۵۰ میلیون متر مکعب در حاشیه کشور ایجاد می کنند زنگ خطر است و نماینده وظیفه دارد در این باره تذکر دهد.

دلخوش با اشاره به اینکه باید قوانینی تصویب شود تا دستگاه های ذی ربط با آزادی عمل با اخلال گران مبارزه کنند، افزود: طرح مبارزه با اخلالگران اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز به زودی در مجلس به تصویب می رسد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی آب کشاورزی، بیان کرد: حدود ۵۰ درصد از آب بندان های صومعه سرا را لایروبی کردیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان