[ad_1]

به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر، اسدالله عباسی ظهر امروز در در حاشیه رویداد کار - آیین کج چینی در روستای خالجیر شلمان لنگرود با بیان اینکه تولید ابریشم یکی از مشاغل مهم در استان گیلان است، اظهار کرد: استان گیلان به دلیل شرایط زیست محیطی دارای بهترین ظرفیت تولید پیله ابریشم است ولی در سال های گذشته در این حوزه با مشکلاتی مواجه بودیم.

وی با اشاره به کاهش تعرفه واردات ابریشم در کشور گفت: در سال های گذشته به دلیل کاهش تعرفه واردات ضربه ای سنگینی به بخش ابریشم وارد شد ولی سیاست دولت افزایش تعرفه در راستای حمایت از تولید داخل است.

استاندار گیلان با تاکید بر اصلاح نهال های توت در گیلان بیان کرد: کشاورزان برای پرورش و تولید پیله ابریشم مشقت های بسیاری را تحمل می کنند لذا باید با اصلاح باغات و نهال های توت به افزایش بازدهی، افزایش کیفیت تولید و در نتیجه صادرات این محصول استراتژیک کمک کنیم.

عباسی لازمه احیا صنعت ابریشم را توجه به زنجیره عرضه کالاهای مرتبط با ابریشم به ویژه صنعت فرش دانست و افزود: صنعت فرش گیلان در سال های گذشته به دلیل واردات نخ های ابریشم با کیفیت پایین با آسیب مواجه شده است.

وی با بیان اینکه گیلان در حوزه صنعت فرش ابریشم حرف نخست را در دنیا می زند، تصریح کرد: به دلیل واردات نخ های ابریشم با کیفیت پایین سبب شد بسیاری از فعالان حوزه فرش از نخ های با قیمت و کیفیت پایین استفاده کنند که همین منجر به عدم رقابت فرش تولید داخل با خارج شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به جایگاه نخست گیلان در تولید پیله ابریشم در کشور گفت: استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی و جنوبی، استان های فعال در عرصه ابریشم هستند ولی یک سوم پیله ابریشم کشور در گیلان تولید می شود که این امر گیلان را به قطب تولید پیله ابریشم در کشور تبدیل کرده است.

عباسی، نقش نهادهای حمایتی در تولید پیله ابریشم در کشور را بسیار مهم دانست و افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) با خرید تضمینی پیله های ابریشم تولید شده توسط مددجویان در بخش تولید ابریشم ورود کرده که بسیار می تواند مثمر ثمر واقع شود.

وی با دستور به جهاد کشاورزی در خصوص نظارت بر واردات تخم نوغان گفت: در بررسی های به عمل آمده بسیاری از تخم نوغان های وارد شده به کشور و سپس گیلان دارای کیفیت لازم نیست لذا باید مرکز تحقیقات ابریشم کشور و جهاد کشاورزی نظارت کافی در خصوص واردات تخم نوغان داشته باشند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 
[ad_2]
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان