[ad_1]

به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر، سید مصطفی فاطمی در نخستین رویداد «کار، آیین کج چینی و همایش راهکارهای احیا و توسعه نوغانداری» در مجتمع پاسارگاد برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره امروز یکی از مجموع جشنواره ها در حوزه گردشگری کشاورزی است و شهرستان لنگرود می تواند در این حوزه برند شود.

وی با بیان اینکه تلاش ما در زمینه گردشگری تخصصی و تجربه محور است که این موضوع می تواند در شهرستان لنگرود اتفاق بیفتد، گفت: لنگرود دارای جاذبه های مختلف طبیعی، تاریخی و دارای پتانسیل ها و ظرفیت های کشاورزی زیادی است که در این زمینه برند شده است.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت گردشگری با بیان اینکه آئین نوغانداری لنگرود در فهرست آثار ملی ثبت شد، افزود: تلاش ما این است که با همکاری دیگر ارگان های مربوطه بتوانیم در حوزه گردشگری کشاورزی در همه نقاط مختلف کشور یک برنامه ریزی مدون داشته باشیم.

فاطمی با بیان اینکه یکی از تصمیمات امروز در این جشنواره، تکمیل موزه نوغانداری در شهرستان لنگرود بود، گفت: ثبت جشنواره نوغانداری به عنوان رویداد گردشگری در تقویم رویدادهای گردشگری کشور یکی دیگر از تصمیمات این جشنواره بود و در تلاش هستیم تا تورهای گردشگری با موضوع و محور نوغانداری معرفی شوند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه صنایع دستی، کمیته دست بافت های سنتی و پارچه های سنتی نیز تشکیل شده بیان کرد: باید تلاش کنیم تا حوزه فعالیت صنایع دستی را به سمت ابریشم سوق دهیم که محل و خواستگاه آن شهرستان لنگرود است و این می توان با استفاده از همه ظرفیت ها از گردشگری تجربه گرا نیز بهره مند شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 
[ad_2] منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان