[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست تخصصی حمایت طلبی در حوزه آسیب های اجتماعی و چالش ها با حضور «محمد نصیری» معاون اجتماعی و محمود علیگو مدیرکل آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و جمعی از موسسین و مدیران عامل مؤسسات خیریه خانه های امن سراسر کشور برگزار شد.

محمد نصیری معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با تاکید بر اهمیت فعالیت خانه های امن و استفاده از ظرفیت سازمان های مردمی در راه اندازی و اداره تخصصی این خانه ها، عنوان کرد: سازمان های مردم نهادی که صاحب مجوز خانه امن هستند دارای ویژگی ها و شرایط خاص بوده و از لحاظ تخصصی و حرفه ای و توان مالی در رتبه بالایی قرار دارند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ارائه خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی، روانشناسی و حقوقی به تمامی اعضای خانواده تحت خشونت خانگی در راستای ایجاد فضای امن و عاری از خشونت و بازپیوند اعضای خانواده به یکدیگر را از مهمترین هدف خانه های امن برشمرد و اذعان کرد: در حال حاضر تعداد این خانه ها تکافوی نیاز جامعه نبوده و باید برنامه های توسعه ای با کمک خیرین و مؤسسات خیریه انجام گیرد.

در ادامه محمود علیگو مدیرکل آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: خانه های امن سراسر کشور با استفاده از سازمان های غیردولتی از سال ۱۳۹۵ کار خود را آغاز کردند و در حال حاضر ۸ خانه امن دولتی و ۲۰ خانه امن غیردولتی در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به ارائه خدمات روزانه و اقامتی به زنان تحت خشونت خانگی و فرزندان تحت حضانت، گفت: خدمات روزانه شامل ارائه طرح ایمنی، اصلاح رفتاری مرتکبین خشونت خانگی و ایجاد فضای امن در خانواده است و در مراکز اقامتی پاسخ به نیازهای پایه، توانمندسازی شغلی، ارائه خدمات مددکاری اجتماعی و روانشناسی و مشاوره حقوقی ارائه می شود.

وی یادآور شد: سال گذشته ۲ هزار و ۴۴۱ نفر از زنان تحت خشونت خانگی در این مراکز پذیرش و خدمات دریافت کردند؛ خانه های امن تنها مرکزی است که مادر و کودک را همزمان به مدت ۴ ماه و حداکثر ۸ ماه با هم پذیرش می کند بطوری که فرزندان دختر در هر سنی و فرزندان پسر حداکثر تا سن ۱۲ سال به همراه مادر در این مراکز اقامت دارند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان