[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی مهدی زاده شامگاه دوشنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به افزایش مصرف برق با توجه به افزایش دمای هوا، اظهار کرد: ادارات و دستگاه های اجرایی باید نسبت به کاهش مصرف انرژی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه عملکرد همه ادارات و دستگاه های گیلان در این زمینه رصد و پایش می شود، گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران دستگاه های اجرایی و اداری گیلان باید مصرف خود را در ساعت اداری ۳۰ و در غیر اداری ۶۰ درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش دهند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه انتظار می رود همه دستگاه های اجرایی و اداری به این موضوع توجه داشته باشند، افزود: امیدواریم آن دسته از دستگاه های اجرایی که تاکنون به این مصوبه عمل نکرده اند اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه آماده ارائه مشاوره به این دستگاه های اجرایی و اداری هستیم، اضافه کرد: طی روزهای آینده برق دستگاه های اجرایی و اداری پر مصرف در استان گیلان قطع می شود.

مهدی زاده با اشاره به صدور بیش از ۳۰ مورد اخطاریه برای دستگاه های اجرایی پر مصرف، ادامه داد: بعد از صدور این اخطاریه ها، بررسی و مشاوره های انجام شده برخی ادارات مصرف برق را کاهش داده اند اما برخی دیگر هنوز به سطح تعیین شده نرسیده اید.

وی با بیان اینکه در واحدهای صنعتی که بین ساعت های ۱۲ تا ۱۷ مصرف نداشته باشند ۱۹ ساعت بعدی برای آنها رایگان خواهد بود، گفت: خوشبختانه واحدهای صنعتی همکاری و مشارکت خوبی در کاهش مصرف برق داشته اند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان همچنین با تأکید بر مدیریت مصرف در میان مشترکان خانگی، افزود: قطعاً این همکاری می تواند به پایداری شبکه برق و کاهش خاموش ها کمک فراوانی داشته باشد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان