[ad_1]

دیدار دست اندرکاران کنگره ملی شهدای عشایر با رهبری/ دادگاه سرکرده گروهک تندر/ پرونده خبرنگاران محیط زیست / سوال نمایندگان از وزیر بهداشت و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، انتشار بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار دست اندرکاران کنگره ملی شهدای عشایر در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

رهبر انقلاب در بخشی از این دیدار که که ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ برگزار شده بود، با اشاره به ایستادگی عشایر در مقابل تلاش های پر شمار بیگانگان در طول دو سه قرن گذشته، گفتند: هدف از این تلاشها وادار کردن عشایر به خیانت به کشور و اقداماتی همچون تجزیه و جنگ داخلی بود که هرگز موفق نشدند، بنابراین عشایر ایران جزو وفادارترین قشرهای ملت هستند.

امروز همچنین چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر در محل دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

حسنی اعتماد نماینده دادستان دراین جلسه در جریان قرائت کیفرخواست جمشید شارمهد گفت: از جمله اتهامات متهم افشای اطلاعات طبقه بندی شده در خصوص مختصات موشکی سپاه از طریق رادیوی ماهواره ای تندر است،  متهم جمشید شارمهد در برنامه تلویزیونی خود در  ۱۶ مهر ۹۶ اظهار می دارد انجمن پادشاهی در نظر دارد محل دقیق ۱۰ سایت جدید موشکی ایران را افشا نماید.  در ادامه مختصات برخی از سایت های موشکی ایران را بیان می کند.  

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه هم در نشیت خبری خود درباره آخرین وضعیت پرونده مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی -خبرنگاران ایسنا و ایرنا که در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست جان باختند- در یک سالگی وقوع این حادثه، گفت: در دادسرای عمومی استان مربوطه، پرونده ای تشکیل و به عنوان دو فقره قتل غیر عمدی ناشی از بی احتیاطی در رانندگی بررسی شد. اظهار نظر کارشناسی پرونده در هیأت سه نفره صادر و با اعتراض به آن به هیأت ۵ نفره کارشناسی ارجاع شد و نظر هر هیات مبین تقصیر راننده بود. متعاقبا با جلب دادرسی و کیفرخواست، این پرونده به دادگاه کیفری دو  ارسال خواهد شد و  حکم قانونی صادر می شود.

بیاینه ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری دبیرکل سازمان ملل که به پنجاهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه شد، نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

در این بیانیه با اشاره به پاسخ افزون بر ۴۰ صفحه ای ایران به پیش نویس این گزارش آمده است: اعطای مأموریت گزارش دهی کشوری به دبیرکل آن هم با موضوع حقوق بشر، در حالی که سازوکار تخصصی بین المللی در این رابطه وجود دارد، موجه و منطقی نبوده و اقدامی غیرضروری و غیرحرفه ای است.

لازم به ذکر است که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در گزارشی رسمی که متن اولیه آن ۱۶ ژوئن (۲۶ خردادماه) منتشر شده است، وضعیت حقوق بشر در ایران را مورد انتقاد قرار داد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست هم به نقل از مقامات آمریکایی نزدیک شدن قایق های ایرانی در خلیج فارس به کشتی های آمریکایی خبر داد و مدعی شد، قایق های تندروی ایرانی در آب های خلیج فارس به دو کشتی آمریکایی نزدیک شده و یکی از این کشتی ها را وادار به هشدار کرده است.

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی هم بررسی سوالات معین الدین سعیدی و فاطمه قاسم پور نمایندگان چابهار و تهران از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

بهرام عین اللهی در پاسخ به سوال فاطمه قاسم پور نماینده تهران، ری، شمیرانات و پردیس درباره علت اجرایی نشدن مصوبه تبصره ۱۷ بودجه سال ۱۴۰۰ کشور در خصوص موضوع ناباروری اظهار کرد: وضعیت جمعیتی کشور بسیار ناجور است و ما فرصت زیادی برای افزایش جمعیت در کشور نداریم، اگر در ۷ سال آتی کاری برای افزایش جمعیت نکنیم بعداً قابل جبران نخواهد بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در جواب سوال نماینده چابهار در خصوص برنامه های وزارت بهداشت در راستای توزیع عادلانه فرصت ها و منابع حوزه سلامت در مناطق محروم بیان کرد: وزارت بهداشت و درمان با دنبال کردن طرح عدالت و تعالی نظام سلامت در کشور به دنبال توجه ویژه به مناطق محروم و توزیع عادلانه امکانات و خدمات درمانی در سطح کشور است. نگاه ویژه به مناطق محروم در اولویت بنده و معاونانم در وزارت بهداشت قرار دارد و بنده تاکنون بیش از ۵۰ بازدید از مناطق مختلف در سطح کشور داشته ام.

 * گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (سه شنبه) سی و یکم خرداد ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

گزارش تاریخی ایسنا همزمان با چهل ویکمین سالگرد شهادت شهید مصطفی چمران با عنوان "شهادت کارمند بل در جبهه‏‏ های جنوب" هم از اخبار پرمخاطب بامداد امروز بود.

امروز ۳۱ خرداد، چهل و یکمین سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران در جبهه دهلاویه - سوسنگرد در سال ۱۳۶۰ است. روستازاده ای نابغه از جنوبی ترین منطقه شهر با رتبه 15، وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران شد و لیسانس الکترومکانیک گرفت. در کسوت دانش آموخته ممتاز ایرانی به آمریکا رفت و در دو رشته برق و الکترونیک و فیزیک پلاسما در دانشگاه ای اند امِ تگزاس و دانشگاه برکلی کالیفرنیا کارشناسی ارشد و مدرک دکتری گرفت و به استخدام آزمایشگاه های فوق پیشرفته جت ناسا و بِل درآمد اما همه تخصص و تجربه اش را به ایران آورد و با اعزام به جبهه های جنوب، علیه رژیم بعث عراق به خدمت گرفت.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان