[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی عصر سه شنبه در اختتامیه جشنواره فیلم مستند میراث ناملموس و جشنواره تولیدات و مستندات رادیویی ژیوار و جشنواره خوانش اشعار شاعران گیلان با بیان اینکه این جشنواره ها موجب نشاط بین اهالی هنر می شود، اظهار کرد: هنر نمی تواند بی تفاوت و منفعل باشد و مهجوریت از ذات هنر دور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه هنرمندان نمی توانند نسبت به مفاخر جامعه بی تفاوت باشند، افزود: هنر ابزاری مانا است که می تواند برای انتقال محتوای صحیح و ارزشمند به ما کمک کند.

وی تصریح کرد: در سنوات گذشته آثار زیادی از صاحب منصبان فرهنگ و هنر نداشتیم و این جشنواره برای گردآوری آثار برخی هنرمندان به ما کمک کرده است و این نوع جشنواره ها در آینده نیز ادامه می یابد.

ثقتی با بیان اینکه باید با اتحاد و همدلی و نقش آفرینی هنرمندان و استفاده از ظرفیت های مردمی کارهای بر زمین مانده را اجرایی کنیم، ادامه داد: می توانیم گیلان را به جایگاه اصلی و چیزی که در کشور به آن شهره بود برگردانیم و اینجا را مرکز اجرای رویدادهای هنری کنیم.

گفتنی است که در پایان این مراسم از برگزیدگان سه جشنواره فیلم مستند میراث ناملموس، جشنواره ژیوار و خوانش اشعار شاعران گیلان تقدیر شد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان