[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از ظهر سه شنبه اختتامیه جشنواره های میراث ناملموس، جشنواره تولیدات و مستندات رادیویی ژیوار و جشنواره خوانش اشعار شاعران گیلان در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

در این مراسم برگزیدگان هر کدام از این جشنواره ها در بخش های مختلف معرفی و تجلیل شدند.

جشنواره میراث ناملموس

حمید نظیری آستانه، فریدون قدیمی و اسحاق مجیدی هیئت داوران جشنواره میراث ناملموس بعد از بررسی ۹ اثر ارسال شده با محوریت مفاخر استان گیلان هیچ اثری را شایسته کسب عنوان اول ندانستند.

همچنین هیئت داوران این جشنواره مستند خداحافظ چارلی با موضوع استاد «انوش نصر ماسوله» به کارگردانی «فرشته توکلی» و مستند «سید اسماعیل اتقیا» به کارگردانی «حجت فرد» را به ترتیب شایسته کسب عناوین دوم و سوم این جشنواره دانستند.

لازم به ذکر است منتخب دستاورد فنی در بخش تدوین به مستند «به نام مادر» به کارگردانی «حجت جوددوست» و بهترین طراحی پوستر نیز به مستند «آقای هنر» به کارگردانی و طراحی «مهدی کوه کن» تعلق گرفت.

جشنواره خوانش اشعار شاعران گیلان

در جشنواره خوانش اشعار شاعران گیلان نیز هیئت داوران این جشنواره «شبنم حیدرپور» را به عنوان گوینده برتر، «محدثه بابایی» عنوان دوم و «مهشید جعفریان» نیز موفق به کسب عنوان سوم این جشنواره شد.

همچنین هیئت داوران «مهدی نگه دار»، «کاوه حاجی زاده»، «سعید معمم»، «هستی خواجوی»، «نگین قربانی»، «مریم بیابان گردی» و «لیلی دروگر» را شایسته تقدیر شناختند.

برگزیدگان سه جشنواره هنری در رشت تجلیل شدند

جشنواره رادیویی ژیوار

«خسرو رسولی» و «ایلینکا استیحی» از رومانی هیئت داوران جشنواره تولیدات و مستندات رادیویی ژیوار نیز بعد از بررسی آثار دریافتی مستند رادیویی «هیس» به تهیه کنندگی «مونا مسلمی» را شایسته کسب رتبه نخست این جشنواره دانست.

همچنین مستند «زیرپوست شهر» به تهیه کنندگی «آدینه رفیع» و مستند «چراغ قرمز» به تهیه کنندگی «زهرا اسماعیلی» نیز به ترتیب رتبه های دوم و سوم این جشنواره را کسب کردند.

لازم به ذکر است هیئت داوران این جشنواره مستند «اتوپیا» به تهیه کنندگی «آرمان پور اسماعیلی» را شایسته کسب جایزه ویژه هیئت داوران دانستند.

جایزه ویژه دستاوردهای فنی و آکوستیک این جشنواره نیز به مستند «در حاشیه» به تهیه کنندگی «رحمان مهر دوست» تعلق گرفت.

«نگین قربانی» نیز جایزه ویژه گویندگی و اجرا را برای مستند «کلام به توان منفی» دریافت کرد.

مستند «لال شو» به تهیه کنندگی «مصطفی رفیعی» موفق به کسب جایزه ویژه هیئت داوران شد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان