[ad_1]

نماینده مردم آبدانان، دره شهر و دهلران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پنیر ۵۰ هزار تومانی، ماست ۸۰ هزار تومانی و قیمت نجومی سایر کالاها فشار مضاعف و نارضایتی اقشار مختلف جامعه را فراهم آورده است؛ بر همین اساس لازم است دولت با تشدید نظارت ها و اتخاذ تدابیر و راهبردهای اساسی بخشی از آلام مردم را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، بهزاد علیزاده نماینده آبدانان، دره شهر و دهلران در جلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری خاطر نشان کرد: اقدام دولت مردمی در اصلاح و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را امری صادقانه و جسورانه می دانم اما متاسفانه به دلیل پاره ای از بی برنامگی ها و همچنین عدم وجود نظارت کافی، این اقدام موجب افزایش سرسام آور قیمت ها و تسری این گرانی به تعداد زیادی از کالاها شده است.

وی افزود: پنیر ۵۰ هزار تومانی، ماست ۸۰ هزار تومانی و قیمت نجومی سایر کالاها فشار مضاعف و نارضایتی اقشار مختلف جامعه را فراهم آورده است؛ بر همین اساس لازم است دولت با تشدید نظارت ها و اتخاذ تدابیر و راهبردهای اساسی بخشی از آلام مردم را کاهش دهد.

این نماینده مجلس همچنین در تذکری به دولت و دستگاه های ذیربط در خصوص ریزگردها اظهار کرد: هجوم ریزگردها به استان های غربی و جنوبی کشور از جمله ایلام موجب بحران اقلیمی در این مناطق شده و شرایط را برای زندگی مردم این استان ها را دشوار نموده است؛ لازم است دولت محترم به قید فوریت رسیدگی به این بحران را در دستور کار خود قرار داده و برای رفع این معضل دیرینه چاره اندیشی اساسی نماید.

علیزاده تاکید کرد: از آنجایی که به دلیل وجود ریزگردها هزینه های اقتصادی فراوانی به سبد خانوار در این مناطق تحمیل می شود، پیشنهاد می کنم دولت برای جبران این هزینه ها در استان های مذکور، به مردم این مناطق کمک های ویژه ای کند.

وی در تذکر دیگری به وزیر راه و شهرسازی در خصوص عدم اجرای تعهد خود در احداث سالانه یک میلیون مسکن گفت: مردم عزیز مستحضرند که با وجود گذشت قریب به یک سال از آغاز به کار دولت سیزدهم با وجود تاکید ریاست محترم جمهور بنظر می رسد که متاسفانه وزارت راه و شهرسازی به دلیل بی برنامگی دچار نوعی سردرگمی در این موضوع شده و عملاً توان اجرای این تعهد را ندارد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: امروز افزایش بی رویه اجاره بها که موجبات نارضایتی مردم و همچنین نگران علمای محترم و بسیاری از دلسوزان را فراهم کرده معلول همین قصور و بی برنامگی است! از وزیر محترم راه و شهرسازی انتظار می رود در اسرع وقت به این نابسامانی ها پایان دهد.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان