[ad_1]

اجاره بهای مسکن/ ساماندهی کارکنان دولت/ سفر بایدن به خاورمیانه/ سفر لاوروف به تهران/پیگیری خواسته های بازنشستگان و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، تصویب کلیات طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای مسکن در مجلس شورای اسلامی در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس کلیات طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی، را با ۱۱۴ رأی موافق، ۹۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع  از مجموع ۲۱۶ رای اخذ شده تصویب کردند.

محمدباقر قالیباف هم در جریان بررسی کلیات این طرح، توضیحاتی از روند مصوبه اخیر سران قوا درباره ساماندهی اجاره بها به نمایندگان ارایه داد و افزود: گفت: در جلسه شورای عالی اقتصادی سران قوا من گفتم که ضرورتی ندارد که درباره ۴ ماده پیشنهادی وزارت راه بحث کنیم بلکه با توجه به اینکه قیمت گذاری از اختیارات دولت است و شورای عالی اقتصادی می تواند در آزمون کمک کند بر همین اساس ماده ۱ و پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در آن شورا تصویب شد و سقف افزایش اجاره بها برای تهران و کلان شهرها ۲۵ درصد و برای سایر شهرها ۲۰ درصد و اینکه کدام آنلاین نمی توانند تمدید شوند، تصویب و ابلاغ شد.

همچنین تقاضای گروهی از نمایندگان به منظور بررسی خارج از نوبت طرح ساماندهی کارکنان دولت و ساماندهی نیروهای طرف قرارداد با شرکت های پیمانکاری تامین نیروی انسانی در دستگاه ها، مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت و با ۱۸۶ رای موافق با این درخواست موافقت شد.

نماینده  با موافقت بررسی اولویت دار طرح به کارگیری و ساماندهی کارکنان دولت گامی در راستای رفع تبعیض موجود در بین کارکنان دستگاه های اجرایی برداشتند و نظرات موافقان و مخالفان تقاضای بررسی خارج از نوبت این طرح را می توانید اینجا بخوانید.

* گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (سه شنبه) یکم تیر ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

سفر پیش روی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منطقه خاورمیانه از جمله سوالات خبرنگاران در کنفرانس خبری سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بود.

ند پرایس درباره دیدارهای برنامه ریزی شده درباره ایران دراین سفر، گفت: من اطلاعی ندارم که دیداری فقط با تمرکز بر ایران انجام شود. هنوز چند هفته تا انجام شدن این سفر باقی مانده است و سفری است که از سوی کاخ سفید انجام می شود، بنابراین، خود کاخ سفید باید درباره آن صحبت کند.

امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسایل آمریکا هم در تحلیلی درباره محورهای سفر جو بایدن به عربستان گفت: انرژی، ایران و توافق ابراهیم سه هدفی است که بایدن در این سفر دنبال می کند تصریح کرد: اما فکر نمی کنم در هیچ یک از آنها، اهداف حداکثری بایدن محقق شود. معتقدم به بخشی از اهدافش می رسد اما به طور کامل خیر. احتمالا در مدیریت بازار متلاطم انرژی، عربستان بتواند به آمریکا کمک کند یا همکاری جمعی منطقه ای علیه ایران شکل بگیرد و مراودات پشت پرده میان اسراییل و عربستان احتمالا از این پس آشکارتر می شود.

توحید اسدی کارشناس مسائل بین الملل هم معتقد است، یکی از اصلی ترین اهداف مجموعه اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه تهران، محدود کردن روابط خارجی ایران در سطح منطقه است.

وی در مناظره ای با مارک فیتزپاتریک، دستیار پیشین وزارت خارجه آمریکا و مدیر اندیشکده بین المللی مطالعات استراتژیک که در شبکه الجزیره عربی پخش شد، درباره اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: بسیار شگفت آور است؛ رژیمی که کلاهک هسته ای دارد، حاضر نیست به ان پی تی ملحق شود، کشوری را اشغال کرده و به طور مکرر به چندین کشور دیگر حمله می کند، ایران را یک تهدید منطقه ای قلمداد می کند؛ حال آن که ایران در چندین دهه گذشته هرگز آغازگر حمله به هیچ کشوری نبوده است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم امروز عازم تهران شد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری به بیان جزئیات سفر وزیر امور خارجه این کشور به ایران پرداخت و گفت: لاوروف در سفر به تهران درباره توافق هسته ای، موضوع اوکراین، سوریه، یمن و افغانستان، همچنین همکاری اقتصادی میان دو کشور با مقامات ایران رایزنی خواهد کرد.

روزنامه العربی الجدید هم در گزارشی با اشاره به اینکه سفر لاوروف به ایران درحالی است که تنش های میان ایران از یک طرف و آژانس بین المللی انرژی اتمی و آمریکا و تروئیکای اروپا(فرانسه، انگلیس، آلمان) افزایش یافته است، اعلام کرد که یکی از اهداف سفر لاوروف به ایران افزایش همکاری های تهران و مسکو برای مقابله با تحریم های آمریکا است ومسئولان دو کشور سفرهای متقابل علنی و غیرعلنی زیادی در مرحله اخیر داشته اند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز هیات دولت به معاون اول، معاونت حقوقی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر بخش های ذیربط دستور داد که خواسته های بازنشستگان عزیز را درباره مستمری شان پیگیری نمایند.

رئیسی همچنین در حکمی وحید یامین پور ۴۱ ساله را به دبیری شورای عالی جوانان منصوب کرد. پیش از این دولت بر احیای این شورا تاکید کرده بود.

*همچنین گزارش کامل ایسنا از گفت وگوی های خبرنگاران با اعضای هیات وزیران در حاشیه جلسه هیات دولت را نیز می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان