[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی ظهر پنجشنبه در هجدهمین نشست دبیران هم اندیشی دانشگاه های کشور که در مشهد در حال برگزاری است، اظهار کرد: به عنوان متصدی فرهنگی مجموعه دولت استنباطم این است که باید برای اقدامات فرهنگی تغییر ریل صورت گیرد تا فضای فرهنگی در مسیر اهدف انقلاب اسلامی قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: منظور از بازسازی فرهنگی را نباید به ادغام مجموعه های فرهنگی در یکدیگر باشد فروکاست بلکه در بحث تغییر انقلابی ساختارهای فرهنگی، هدف این است که داشته های فرهنگی ما در راستا و حمایت از اهداف انقلاب اسلامی باشد نه در نقطه مقابل آن قرار گیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر در کشور با انباشت تصمیمات گرفته شده مواجهیم که در تضاد با ریل گذاری فرهنگی جدید است.

اسماعیلی، سینما را مهمترین ژانر و تاثیرگذارترین ابزار برای تأثیر بر فرهنگ توصیف کرد و افزود: اکنون که ۲۰ سال از جنگ خلیج فارس می گذرد، استکبار جهانی دست کم ۵۰۰ فیلم خوب برای توجیه حضور جنگ افروزانه در این جنگ ساخته که بیانگر توجه جبهه مقابل به ابزار سینماست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: متأسفانه سینما در کشور ما نه تنها در مسیر آرمانهای جمهوری اسلامی رکت نمی کند بلکه در تعارض با این آرمانهاست.

وی بیان کرد: چرا از پول نظام و بودجه ای که با همه مشکلات برای ترویج معارف اسلامی و هویت ایرانی اسلامی در اختیار حوزه فرهنگ قرار می گیرد خروجی مناسبی نداریم و خروجی آن در سینما بر خلاف اهداف رسمی ماست.

گفتنی است همایش دبیران هم اندیشی دانشگاه های کشور در مشهد، امروز و فردا به میزبانی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها در مشهد در حال برگزاری است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان