[ad_1]

ایسنا/خراسان شمالی وزیر کشور، پیگیری طرح های توسعه ای متناسب با ظرفیت های استان ها و با رعایت توازن منطقه ای و آمایش سرزمینی را از کارکردهای عمومی وزارت متبوعش برشمرد و گفت: در سفرهای استانی شناسایی و فعال کردن این ظرفیت ها دنبال می شود.

به گزارش ایسنا، دکتر احمد وحیدی که روز پنج شنبه در قالب بیست و ششمین سفر استانی هیات دولت به بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی سفر کرده است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از وظایف وزارت کشور در بحث توسعه و پیشرفت کشور که در قالب استانداری ها، فرمانداری ها و بخشداری ها دنبال می شود، پیگیری طرح های توسعه ا ی هر منطقه متناسب با ظرفیت های استان و با رعایت توازن منطقه ای و آمایش سرزمینی، بهره گیری از مزیت های نسبی و به فعلیت در آوردن ظرفیت های راکد هر منطقه است.

وزیر کشور ادامه داد: شناسایی، پیگیری و فعال کردن ظرفیت ها که در قالب سفرهای استانی و غیراستانی انجام می شود، بخشی از کارکردهای این وزارت خانه است.

وحیدی درباره ظرفیت های استان خراسان شمالی هم گفت: دامداری و کشاورزی از ظرفیت های اصلی این استان است. از این رو، پیش بینی شد از بخشی درخواست های عزیزان دامداری که در منطقه حضور دارند، حمایت شود.

وی با اشاره به مشکل تامین آب کشاورزی در بخش هایی از این استان، اظهار کرد: این مساله در دستور کار است، آب استان باید به وضع بهتری تامین شود.

وزیر کشور همچنین به ظرفیت صنعتی این استان هم پرداخت و خاطرنشان کرد: بخشی از این ظرفیت، فعال است و بخشی هم زمینه های فعال تر شدن آنها وجود دارد.

دکتر وحیدی یادآور شد: استان خراسان شمالی در گردشگری و صنایع دستی هم ظرفیت های خوبی دارد که باید بیش از گذشته فعال شوند.

وی درباره آخرین اقدامات انجام شده برای سفر زیارتی اربعین حسینی(ع) گفت: استان ها برای برگزاری سفر پرشکوه اربعین آماده می شوند. عراقی ها قول دادند که در اربعین لغو روادید سفر زمینی انجام شود که در این صورت، سفر از مرزهای زمینی خیلی راحت تر خواهد شد  تا مردم عزیز بتوانند حداکثر استفاده را از فضای اربعین داشته باشند.

وزیر کشور همچنین درباره موضوع افزایش تراکم ساختمان ابراز امیدواری کرد، این مساله در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح خواهد شد تا یک یا دو طبقه در سطح استان به طبقات مسکونی اضافه شود.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان