[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه این هفته رشت در مصلای امام خمینی با اشاره به برخی واکنش ها به سخنرانی هفته گذشته رئیس جمهوری درباره گروه های جهادی، اظهار کرد: نباید از عدالت و انصاف دور شویم در ایام کرونا گروه های جهادی در کنار گروه های درمان بودند.

وی با تأکید بر اینکه تلاش های کادر درمان و پرستاران طی دو سال گذشته غیر قابل انکار است، افزود: با همه این تفاسیر گروه های جهادی نیز در زمینه تدفین متوفیان و کمک به خانواده ها از هیچ تلاشی کوتاهی نکردند.

امام جمعه رشت در ادامه با بیان اینکه اجازه توهین به هیچکس را نمی دهیم، گفت: دولت سیزدهم در طول یکسال گذشته موفقیت های زیادی به ویژه در زمینه کرونا، صفر شد استقراض دولت گذشته، رشد پایه پولی، فعال شدن تعاملات اقتصادی، کاهش نقدینگی، بیمه شدن ۲.۵ میلیون نفر از محرومان، حضور میدانی در جامعه کسب کرده است.

وی با اشاره به توطئه دشمنان برای برهم زدن امنیت و آرامش جامعه با استفاده از ابزار و موضوعی همانند گرانی های افسارگسیخته، افزود: تحریم دشمنان بر اقتصاد کشور تأثیر گذاشت زیرا مواد اولیه بسیاری از کالاها از خارج وارد می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه نباید فشار اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا را نادیده گرفت، ادامه داد: امروز شاهد هستیم خشکسالی در دنیا و ایران سبب کمیاب شدن برخی اقلام و کالاها و افزایش قیمت محصولات شده است.

وی با اشاره به کاهش ۳۰ درصد آب ذخیره شده پشت سدها و با بیان اینکه با تلاش های صورت گرفته این میزان به ۱۰ درصد رسیده است، گفت: با وجود جنگ اوکراین و مشکلات موجود در مسیر تأمین گندم ذخیره کالاهای اساسی در کشور مناسب است.

آیت الله فلاحتی به مشکلات بازار ارز و طلا و توطئه دشمنان اشاره کرد و افزود: البته باید به این موضوع اشاره شود که اقتصاد کشور بیمار بوده که یکی از دلایل این گرانی های افسارگسیخته است.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران با مبانی اقتصاد اسلامی فاصله دارد، اظهار کرد: ساختار برنامه و بودجه کشور بیمار بوده و در تراز فقه اسلامی نیست.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه دولت سیزدهم وارث سیاست های نامطلوب دولت های گذشته است، تصریح کرد: در هشت سال گذشته کارها به واسطه نگاه به بیرون و عدم توجه به توانمندی های داخلی عقب مانده و دولت سیزدهم باید این عقب ماندگی ها را جبران کرد.

آیت الله فلاحتی به آسیب های ارز ترجیحی در اقتصاد کشور اشاره و اضافه کرد: مسئولان و دولتمردان در زمینه ثبات قیمت ها باید تلاش بیشتری انجام دهند. افزایش اجاره بهای مسکن و همچنین قیمت ها سبب می شود که جوانان تمایلی به ازدواج نداشته باشند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان