[ad_1]

۲ تیرماه سال ۱۴۰۰ واژگونی اتوبوس خبرنگاران که با فوت مهشاد کریمی - خبرنگار ایسنا - و ریحانه یاسینی - خبرنگار ایرنا - همراه شد، روزی سیاه را برای رسانه های ایران رقم زد، کمتر رسانه ای بود که در این سفر مرگبار خبرنگاری نداشته باشد و بیشتر روزنامه ها به انعکاس این رویداد در صفحه اول خود پرداختند.

به گزارش ایسنا، بیشتر روزنامه های مهم صبح در ۳ تیرماه سال ۱۴۰۰ به بازتاب حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در صفحه یک پرداختند و حتی برخی از آن ها این اتفاق را تیتر یک کردند. در این میان عملکرد روزنامه کیهان قابل تامل بود که به انتشار خبر کوتاهی در صفحه های داخلی روزنامه پرداخت. روزنامه های ابرار و جمهوری اسلامی هم هیچ اشاره ای به این رویداد نکردند.

روزنامه رسالت اما با تیتر «حادثه برای اتوبوس حامل خبرنگاران در آذربایجان غربی» همان شب حادثه به انعکاس خبر پرداخت.

از میان روزنامه های صبح فردای حادثه (۳ تیرماه) اعتماد با تیتر «اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست در جاده نقده واژگون شد/ ارابه مرگ» و همشهری با تیتر «جان باختن ۲ نفر از خبرنگاران در حادثه واژگونی اتوبوس، جامعه رسانه ای کشور را عزادار کرد» به انعکاس این حادثه به عنوان تیتر یک پرداختند.

مرور یک حادثه تلخ در صفحه حوادث روزنامه ها

مرور یک حادثه تلخ در صفحه حوادث روزنامه ها

روزنامه های زیر نیز در صفحه اول خبر واژگونی اتوبوس خبرنگاران و فوت مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی را منعکس کردند. تیتر این روزنامه ها عبارتند از:

اطلاعات: مرگ غم انگیز ۲ خبرنگار در حادثه واژگونی اتوبوس در آذربایجان غربی

شرق: فوت دو خبرنگار در حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران

ایران: درگذشت دو خبرنگار درحادثه واژگونی اتوبوس در نقده

مردمسالاری: اتوبوس حامل خبرنگاران در آذربایجان غربی واژگون شد

جوان:  آسمانی شدن ۲ خبرنگار در حادثه واژگونی اتوبوس

آفتاب یزد: واژگونی اتوبوس خبرنگاران در آذربایجان غربی: فوت دردناک ۲ خبرنگار

وطن امروز: واژگونی اتوبوس خبرنگاران در محور ارومیه - نقده ۲ کشته و ۲۱ مصدوم بر جا گذاشت: اهالی رسانه عزادار شدند

خراسان: واژگونی اتوبوس خبرنگاران در آذربایجان غربی ۲ کشته و ۲۱ مصدوم داشت

در حالی یک سال از انعکاس فوت دردناک مهشاد و ریحانه و مصدومیت ۲۱ خبرنگار و عکاس دیگر در رسانه ها می گذرد که خانواده های مهشاد و ریحانه به اعلام راننده به عنوان مقصر صد درصدی حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران اعتراض دارند و خواستار توجه قوه قضائیه به تمام ابعاد پرونده به منظور صدور رأی هستند. مطالبه ای که در روزهای اخیر و سالگرد درگذشت این دو خبرنگار بار دیگر بر آن تاکید شد و همچنان امید می رود که دستگاه قضا با توجه به تمام ابعاد حادثه از جمله عملکرد دستگاه های مختلف رای نهایی را صادر کند.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان