[ad_1]

دستورالعمل جدید دولت آمریکا برای صدور ویزا/ آخرین وضعیت پرونده های حمید نوری و اسدالله اسدی/ گفت وگوی تلویزیونی رئیسی با مردم/ وضعیت بازار اجاره بهای مسکن/ سفر جوزف بورل به تهران و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، لغو ممنوعیت صدور ویزای آمریکا برای کسانی که خدمت سربازی خود را در سپاه پاسداران سپری کرده اند، در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

وزارت خانه های امورخارجه و امنیت داخلی به همراه دادستانی کل آمریکا طی یک دستورالعمل به ماموران مرزبانی این کشور اجازه داده اند برای افرادی که خدمت سربازی اجباری خود را در سازمانی که از سوی دولت آمریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته می شود، سپری کرده اند، روادید سفر به آمریکا صادر شود.

این دستورالعمل می تواند بر روند صدور ویزا برای کسانی که به دلیل خدمت وظیفه در سپاه پاسداران از دریافت ویزای آمریکا محروم شده اند، اثرگذار باشد.

توضیحات دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران درباره آخرین وضعیت پرونده های "حمید نوری" و "اسدالله اسدی" از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضاییه با اشاره به بازداشت اسدالله اسدی دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در آلمان گفت: ۱۱۰ روزی که ایشان در آلمان بازداشت بود از تمامی امکانات محروم بود و مورد بازرسی های تحقیرآمیز قرار می گرفت و حتی قرآن و جانماز در حالی که سفارت برای ایشان فرستاده بود، در اختیارش قرار نمی دادند.

وی همچنین با اشاره وضعیت حمید نوری در زندان های سوئد، تاکید کرد: ما پرونده آقای نوری را پرونده ای سیاسی می بینیم نه یک پرونده حقوقی و قضایی. این پرونده سیر دادرسی عادلانه را هم طی نکرده؛ ایشان امروز تماسی با خانواده داشت و گفت هنوز در سلول انفرادی است. در اثر شکنجه در زندان هم به شنوایی و هم به بینایی وی آسیب وارد شده است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور هم قرار است امشب بعد از  خبر ساعت  ۲۱  شبکه یک در ششمین گفت وگوی تلویزیونی خود با مردم درباره مهمترین مسائل روز کشور از جمله روند اجرای طرح اصلاح و پرداخت یارانه کالاهای اساسی و سایر مسائل  داخلی و بین المللی صحبت کند.

در پی افزایش قیمت کالاهای مختلف در بازار نیز علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در گفت وگویی با ایسنا نسبت به کاهش تورم در بلند مدت ابراز امیدواری کرد و گفت: قطعا با اجرای طرح اصلاح اقتصادی بخشی از تورم سالانه کاهش می یابد، دولت طرح اصلاح اقتصادی را برای کاهش تورم اجرا کرد تا امیدوار باشیم در بلندمدت بخشی از تورم کاهش یابد.

همچنین کیومرث سرمدی عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح ساماندهی کارکنان دولت که قرار است فردا (یکشنبه) در جلسه علنی مجلس بررسی شود، گفت: طرح ساماندهی از مدت ها قبل مطرح بود و حالا مباحث نیروهای قراردادی و پیمانی هم که در آن وجود داشت به لحاظ بار مالی که داشته کنار گذاشته شده و الان موضوع ساماندهی نیروهایی است که تحت عناوین مختلف مثل شرکتی یا بعضا حجمی با شرکت های واسطه ارتباط دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه هم در نشستی با تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان شرکت های دانش بنیان در چهارمین روز از هفته قوه قضاییه با اشاره به تأثیر امر تقویت اقتصاد و تولید ملی بر کاهش و زدودن آسیب های اجتماعی بیان داشت: با قوی شدن اقتصاد و تولید ملی و به تبع آن افزایش ثروت ملی و توزیع درست و صحیح آن، بسیاری از آسیب های اجتماعی مرتفع خواهد شد.

استقبال وزیر امور خارجه کشورمان  از جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در تهران نیز از دیگر اخبار پربازدید بود.

جوزف بورل شب گذشته برای دیدار با مقامات ایران از جمله حسین امیرعبداللهیان وارد تهران شد. در این سفر که در چارچوب رایزنی های جاری میان ایران و اتحادیه اروپایی انجام می شود در خصوص مناسبات دوجانبه، برخی موضوعات منطقه ای و بین المللی و همچنین آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم ها بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

در همین رابطه راب مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و انریکه مورا معاون او دیدار کرده است.

مالی در پیام خود با اشاره به گفت وگویش با بورل درباره برجام تاکید کرد: ما با مشورت با شرکای اروپایی خود همچنان به مسیر دیپلماسی معنادار متعهد هستیم.

خبرهای دیگر با محوریت برجام را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

هنوز فرصت به نتیجه رساندن مذاکرات وین وجود دارد

درخواست ۱۵ سازمان آمریکایی از بایدن برای حفظ برجام

***

در جلسه صبح امروز ستاد ملی مقابله با کرونا هم، رئیس جمهور تاکید کرد که رسانه ملی نسبت به شیوع مجدد بیماری کرونا هشدار دهد.

رییسی با اشاره به سیر نزولی کاهش ابتلا و خسارات جانی ناشی از کرونا گفت: بحمدالله امروز شرایط نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده، اما رسانه ملی و مسؤولان دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت همواره به مسئله آموزش و هشدار به موقع نسبت به شیوع بیماری اهتمام داشته باشند تا زمینه اوج گیری مجدد بیماری به وجود نیاید.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان