[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای اداری شفت گفت: مدیران اجرایی در چنین شرایط نباید به دنبال حواشی باشند و تمام وقت خود را باید صرف ارتقای شهرستان کنند.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه اینکه این شهرستان با توجه به ظرفیت های موجود و نزدیکی به مرکز استان نباید جز شهرستان های محروم کشور باشد، افزود: همه فعالان عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی باید برای پیشرفت شفت کمک کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از مدیران شهرستان شفت پای برای خدمت رسانی پای کار هستند، اضافه کرد: مدیران استانی نیز باید برای کمک به توسعه و پیشرفت شفت پای کار باشند.

نقدی با تاکید بر اینکه باز آفرینی در پروژه های عمرانی که با همکاری بنیاد مسکن و شهرداری شفت در حال انجام است باید به اولویت کاری مدیران تبدیل شود، افزود: پیگیر استقرار اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان هستیم و مکان این اداره نیز مشخص و به زودی اجرایی می شود.

مدیریت درست مانع از مشکلات کشاورزان شفتی برای تأمین آب شد

مدیر منابع آب فومن و شفت در ادامه این جلسه با بیان اینکه در فصل زراعی جاری کشاورزان شفت از کمبود آبرسانی کشاورزی رنج نبرند، گفت: در تعداد زیادی از روستاها لوله های مربوط به آبرسانی کشاورزی تهیه و به زودی نصب می شود.

محمد صادق رجبی با اشاره بر اینکه بیش از ۱۵ هزار سطح زیر کشت کشاورزی در شهرستان شفت فعال است، افزود؛ ۱۳ هزار از این سطح زیر کشت به صورت مدرن آبرسانی کشاورزی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه کم آبی کشاورزی در سال جاری نسبت به چندین دهه گذشته بی سابقه بوده است، ادامه داد: با تلاش مجموعه مدیریت آب و سایر دستگاه های اجرایی در سطح شهرستان شفت با مشکل جدی رو به رو نشده ایم.

رجبی با اشاره به اینکه متأسفانه کشاورزی در برخی نقاط به شغل دوم مردم تبدیل شده است، اظهار کرد: این اتفاق سبب شده آبرسانی بین مزارع مورد غفلت تعداد زیادی از کشاورزان قرار گرفته است.

وی از فعالیت ۱۳ بست آبی در شهرستان شفت که با دست ایجاد شده خبر داد و افزود: در صورت مکانیزه شدن شش بست آبی بسیاری از مشکلات کشاورزان در شفت حل می شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان