[ad_1]

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش بی رویه قیمت ها فشار زیادی را بر اقشار حقوق بگیر وارد کرده است، گفت: لذا توصیه می کنم هر چه سریع تر کارت یارانه کالای اساسی بین اقشار مختلف توزیع شود تا همراهی آنان را برای به ثمر نشستن جراحی اقتصادی شاهد باشیم.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی زاهدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته قوه قضاییه به کارکنان، قضات و مدیران سیستم قضایی کشور گفت: امیدوارم جریان عدالت محوری در این سیستم روز به روز درخشان تر و تاثیرگذارتر باشد.

وی در ادامه بیان کرد: از توافق مجدد در خصوص برجام حمایت مشروط می کنیم، مشروط به آنکه منافع اقتصادی کشورمان تضمین گردد، تحریم ها کاملا لغو شوند، گردش مالی ارزی توسط بانک مرکزی کشورمان با بانک های مرکزی و بانک های سایر کشورها برقرار شود و تمام دارایی های بلوکه شده آزاد گردد، نفت ما بدون ممانعت به فروش برسد و.... لذا به دولت محترم و به ویژه وزارت امور خارجه انظار و هشدار می دهم که تحت تاثیر سفرهای تشریفاتی مقامات اروپایی قرار نگرفته و در یک کلام قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس شورای اسلامی مبنای عمل قرار گیرد.

نماینده مردم کرمان با اشاره به گفت و گوی تلویزیونی شب گذشته رئیس جمهور تصریح کرد: رئیس جمهور شب گذشته گزارشی از عملکرد، برنامه ها و راهبردهای دولت را ارائه کردند که امیدوارکننده بود و از این بابت تشکر می شود. نکته ضروری در این راستا این است که برنامه های میان مدت و درازمدت نباید مانع از ورود به امورات جاری و کوتاه مدت شود. حوزه معیشت، گرانی و تورم فضای خوبی در کشور ندارد، احساس عمومی بر آن است که دولت تسلطی بر کنترل و نظارت بر قیمت ها ندارد، ضمن اینکه افزایش 10 درصدی حقوق کارکنان دولت پاسخگوی تورم ایجاد شده نیست.

زاهدی افزود: افزایش بی رویه قیمت مسکن، اقلام خوراکی به ویژه کالاهای اساسی، سیمان، شن، وسایل خانگی، روغن موتور و... فشار زیادی را بر اقشار حقوق بگیر وارد کرده است، توصیه آن است که هر چه زودتر کارت یارانه کالای اساسی بین اقشار مختلف توزیع تا ضمن توجه به این قشرها، همراهی آنان را برای به ثمر نشستن جراحی اقتصادی شاهد باشیم.

وی خطاب به وزیر صمت اظهار کرد: آقای وزیر از برنامه ها، سیاست ها و راهبردهای جنابعالی و همکارانتان در وزارت صمت تشکر می کنم و امیدوارم که آنها روزی به ثمر نشسته و اتفاقات خوبی در کشور صورت گیرد، اما بارها به جنابعالی عرض کرده ام که در شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی استان کرمان فسادهای بزرگ مالی وجود دارد، لذا می طلبد که گروهی کاملا از افراد امین و متخصص در حوزه های معدن، حقوق، حسابداری و حسابرسی به این موضوع رسیدگی نمایند تا با باندها و افراد سوء استفاده کننده برخورد قاطعی صورت گیرد. البته از سربازان گمنام امام زمان (عج) و سایر دستگاه های نظارتی نیز انتظار است که به آنها کمک نمایند.

زاهدی افزود: همینطور برای عزل و نصب ها ملاک عمل تبدیل به احسن باشد، ضمن اینکه مبارزه با فسادهای مالی یکی از اولویت های مدیران جدیدالمنصوب قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم خطاب به وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ان شاءالله رتبه بندی فرهنگیان آنچنان که شایسته معلمان شریف و با کرامت آموزش و پرورش است هرچه زودتر عملیاتی شود، مصلحت نیست که این قانون انقلابی فرهنگی بیش از این به تاخیر بیفتد.

نماینده مردم کرمان در مجلس یازدهم یادآور شد: در آستانه سفر ریاست جمهوری به استان کرمان هستیم، انتظار است در این سفر برخی مشکلات اساسی استان تصمیم گیری و مورد توجه قرار گیرد. بارها گفته ایم کرمان تشنه است، کمبود و نبود آب مشکل اساسی استان کرمان است، به ویژه شهرها و روستاهای شمالی و بالاخص شهرستان های کرمان و راور، ان شاءالله در این سفر تصمیم عاجل و مقتضی گرفته شود.

زاهدی تاکید کرد: در خصوص ساماندهی اتباع بیگانه به ویژه در شمال استان کرمان و بخصوص در شهرستان کرمان، به وزیر کشور و ریاست محترم جمهور هشدار می دهم اگر زودتر چاره اندیشی نکنید این مشکلات گریبانگیر کل کشور خواهد شد. شرم دارم از اینکه اتفاقاتی در این چند ماهه اخیر در استان کرمان افتاده است.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان