[ad_1]

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اعتراض روسای ۱۹ فدراسیون ورزشی نسبت به توزیع بودجه اختصاصی ۳۱۵ میلیارد تومانی مجلس تاکید کرد: در کنار حمایت ۳۱۵ میلیارد تومانی از فدراسیون ها و کمک های۸۰ و ۴۰ میلیارد تومانی از کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک، بودجه خود وزارت ورزش را در لایحه بودجه دو برابر کردیم؛ دیگر مجلس در حمایت از ورزش چه کاری باید انجام می داد؟

احمد راستینه در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اعتراض روسای ۱۹ فدراسیون ورزشی نسبت به توزیع بودجه اختصاصی ۳۱۵ میلیارد تومانی مجلس شورای اسلامی از ۲۸ فدراسیون ورزشی و طرح ادعای توزیع نامتوازن این بودجه از سوی فدراسیون های معترض با اشاره به اقدامات حمایتی مجلس از حوزه ورزش اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی ظرف دو سال گذشته اقدام بسیار فوق العاده ای در حمایت از ورزش انجام داده که قابل تقدیر است؛ از جمله این اقدامات دو برابر کردن بودجه ورزش در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ است. در همین زمینه در یک بند که به پیشنهاد من رای آورد و به بودجه کل الحاق شد رقم ۶ هزار و پانصد میلیارد تومان به ورزش کمک شد.

وی با تاکید بر اینکه اعتباری که مجلس برای حمایت از فدراسیون ها قرار داده، بودجه ای حمایتی است، گفت: در کنار افزایش سهم ورزش در لایحه بودجه، ما آمدیم به صورت فوق العاده از ۲۸ فدراسیون ورزشی با توجه به ظرفیت هایی که دارند کمک حمایتی کردیم؛ تعداد مخاطبان، تعداد اعزام ها، نقش آفرینی تیم ها در مسابقات ملی و بین المللی، نقش آفرینی در ورزش همگانی، گستردگی فعالیت در شهرها و روستاها، تمرکز در حوزه حمایت از ورزش های مادر، ترویج فرهنگ پهلوانی و توسعه ورزش های پایه از جمله ملاک های مجلس در تخصیص این بودجه حمایتی بوده است.

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: سال قبل با هماهنگی با فراکسیون ورزش به همه فدراسیون های ورزشی نامه زدیم و از آنها خواستیم برنامه های خود و همچنین مسیر پیش روی شان را به مجلس گزارش کنند تا بتوانیم در پیگیری کمک به آنها به صورت ویژه تر اقدام کنیم. طبیعتاً برخی از فدراسیون ها برنامه های خود را اعلام کردند که مورد حمایت قرار گرفتند و برخی نیز در این زمینه کوتاهی کردند.

راستینه افزود: همچنین در کنار حمایت از ۲۷ فدراسیون، ۸۰ میلیارد تومان جهت کمک به کمیته ملی المپیک اختصاص دادیم تا فدراسیون هایی را که فکر می کنند باید مورد حمایت قرار بگیرند و شاید ما حمایت نکردیم و از قلم افتاده اند، مورد حمایت قرار دهند. ۴۰ میلیارد تومان دیگر نیز جهت کمک حمایتی از کمیته ملی پارالمپیک تخصیص دادیم.

بیشتر بخوانید:

بودجه ۳۱۵ میلیاردی جنجال به پا کرد
اعتراض ۱۹ رئیس فدراسیون به رئیس مجلس

وی تاکید کرد: در کنار حمایت ۳۱۵ میلیارد تومانی از فدراسیون ها و کمک های۸۰ و ۴۰ میلیارد تومانی از کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک، بودجه خود وزارت ورزش را در لایحه بودجه دو برابر کردیم؛ دیگر مجلس در حمایت از ورزش چه کاری باید انجام می داد؟

این نماینده مجلس با بیان اینکه «آنچه در حمایت از ورزش وظیفه مجلس بوده، واقعاً انجام شده است»، اظهار کرد: امروز وزارت ورزش و جوانان وظیفه دارد در راستای انجام وظایف خود، علاوه بر تخصیص اعتبارات خود، بر اعتبارات حمایتی انجام شده از سوی مجلس نظارت و دقت کند؛ این ها حمایت هایی بوده که ما با یک منطق انجام دادیم و از فدراسیون ها کمک کردیم.

راستینه در پایان خاطر نشان کرد: فدراسیون ها می توانستند به جای اعتراض به مجلس، بیشتر در کنار مجلس بایستند و از اقدام بزرگ مجلس در حمایت از ورزش حمایت می کردند؛ اگر هم آنطور که فکر می کنند، دیده نشدند، منطق خود را ارائه دهند. ما بسیار خرسند می شویم که بتوانیم در سال های آتی از فدراسیون هایی که مورد حمایت قرار نگرفتند، حمایت کنیم.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان