[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی مهدی زاده شامگاه دوشنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به افزایش دمای هوا و اوج مصرف برق در سطح کشور و استان گیلان، اظهار کرد: استان گیلان دارای بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک وجود دارد.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه میزان مصرف برق در استان گیلان به حدود هزار و ۶۰۰ مگاوات نزدیک شد، افزود: با توجه به اینکه به اوج گرما در استان نرسیده ایم اقدامات لازم برای مصرف بهینه در سطح استان در همه بخش ها در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه برنامه مدیریت بار این شرکت هم مشترک محور و هم برنامه محور بود، تصریح کرد: در سایه همه برنامه ریزی همکاری و مشارکت شهروندان برای گذر از پیک بار و جلوگیری از خاموشی ها بسیار عالی بوده است.

مهدی زاده همچنین ادامه داد: این موضوع سبب شده تا با وجود اینکه در سال گذشته برنامه خاموشی ها از اردیبهشت ماه اجرایی شده بود امسال شاهد بروز خاموشی های برنامه ریزی نباشیم.

وی با تأکید بر لزوم ادامه مشارکت شهروندان، صنایع و دستگاه های اجرایی به برخی موارد که سبب کاهش و مدیریت مصرف برق می شود نیز اشاره و اضافه کرد: شهروندان باید اقدامات کوچکی می توانند هم مصرف بهینه داشته باشند و هم از نظر اقتصادی دچار مشکل نشوند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه باید در استفاده از وسایل برقی پرمصرف در زمان اوج و پیک مصرف جدا خودداری شود، افزود: همچنین شهروندان با خاموش کردن ۱۵ دقیقه وسایل سرمایشی خود در اوج مصرف هم به افزایش عمر وسیله خود کمک کرده و هم از خاموشی ها و پرداخت هزینه های بالا جدا خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه رشد مصرف از شروع فصل گرما در مقایسه با ماه های قبل در گیلان از ۱۳.۵ درصد در سال گذشته به ۲ درصد در امسال رسیده است، گفت: تغییر ساعات کار ادارات روزانه حدود ۷ مگاوات در مصرف برق استان صرفه جویی شده است.

مهدی زاده با اشاره به اینکه با توجه به همکاری خوب مشترکان گیلانی تا حدود ۱۰ روز آینده قطعی برق نخواهیم داشت، در صورت ادامه این همکاری و برنامه ریزی های انجام شده تا پایان شهریور هم از خاموشی برق خبری نیست.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان