[ad_1]

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور خواست تا شهرستان های حوزه انتخابیه اش در لیست مناطق جنگی قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، علی اکبر بسطامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش گفت: این شهیدان علمداران امر ترویج عدالت در جامعه هستند.  

وی همچنین با گرامیداشت یاد شهیدان بمباران شیمیایی شهر سردشت یادآور شد: سالگرد آزادسازی مهران قهرمان در عملیات کربلای یک را به ملت شریف ایران تبریک عرض می کنم. مهران محل عروج شهیدان و خاک مهران مقدس بوده و تقدس آن به خون شهیدان است.

نماینده مردم ایلام با اشاره به اینکه مهران دروازه عتبات عالیات است، خاطرنشان کرد: امام فرمودند مهران را هم خدا آزاد کرد و امروز مهران و خونین شهر زخمی بی عدالتی های بسیاری از مسئولین هستند که باید به آن توجه کنند.

بسطامی خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: مردم استان ایلام رای بالایی را به رئیس جمهور دادند و منتظر بودند پاسخ این محبتشان را بشنوند. از عنایات دولت در حرکت های جهادی تشکر می کنم ولی متاسفانه مشکلاتی در ایلام وجود دارد. آقای رئیس جمهور وضعیت بازنشستگان در استان ایلام و نان بخور و نمیر آنها بلایی برای خانواده ها شده که دولت باید به آنها توجه کند. شهرستان های حوزه انتخابیه که اولین خون ها را تقدیم انقلاب کردند، امروز در لیست شهرستان های مناطق جنگی لحاظ نمی شوند و می طلبد که رئیس جمهور و ستاد کل نیروهای مسلح به این شهرستان ها توجه کند.

وی افزود: همچنین راجع به سامانه گرمسیری که از محل الطاف کریمانه رهبر انقلاب شکل گرفت، اکنون در هاله ای از ابهام بلاتکلیف باقی مانده است و خواهش دارم با فوریت با تامین اعتبار لازم این کمیته ملی شروع به کار مجدد کند.

نماینده مردم ایلام خطاب به وزیر راه گفت: سال های بسیاری است که مردم استان ایلام منتظر شنیدن سوت قطار بودند، اما الان وجود ندارد و مردم به جای سوت قطار صدای آژیر آمبولانس ها که اجساد جوان هایشان را جابجا می کند، هر روز تجربه می کنند. یک متر راه ریلی در استان وجود ندارد، راه اربعین و راه هوایی ایلام با مشکلات جدی مواجه هستند که می طلبد با دستور جدی رسیدگی شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان تاکید کرد: امیدوارم مسئولین در ایام اربعین به استان ایلام نیایند یا اگر می آیند در شهر همدان بیایند که ناکارآمدی های خودشان را نبینند ولی توجه کنند که ایلام و مهران متعقل به کل کشور است که باید از همه جهات مورد توجه مسئولین قرار گیرد.  

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان