رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور از توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در میان نوغانداران گیلانی خبر داد و گفت: ارزش پیله ها برداشت شده توسط نوغانداران ۱۲۵ میلیارد تومان است که از راه درآمد خوبی نصیب این قشر از ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عدیل سروری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برداشت پیله تر ابریشم در گیلان یکی از شغل های اساسی مردم این استان است، اظهار کرد: پرورش کرم ابریشم در استان گیلان دارای سابقه بسیار طولانی است به طوری همگان این استان را قطب تولید کرم ابریشم در ایران می دانند.

وی با اشاره به اتمام برداشت کرم ابریشم در استان گیلان افزود: بر اساس آمار نوغانداران گیلانی تاکنون  ۵۶۵ تن پیله تر ابریشم برداشت کردند.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور از توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در میان نوغانداران گیلانی خبر داد و گفت: ارزش پیله ها برداشت شده توسط نوغانداران۱۲۵ میلیارد تومان می باشد که از راه درآمد خوبی نصیب این قشر از جامعه شده است.

به گفته سروی یک سوم پیله تر ابریشم کشور در استان گیلان تولید می شود که این امر نشان دهنده اهمیت پرورش کرم ابریشم در این استان است.

وی با تأکید بر لزوم توسعه پرورش کرم ابریشم در دیگر استان های کشور بیان کرد: بیشترین پیله تر ابریشم در گیلان در شهرستان های لنگرود، شفت، لاهیجان، فومن و صومعه سرا تولید می شود هر چند استان های خراسان رضوی و گلستان در رده های بعدی تولیدی پیله تر ابریشم در کشور قرار دارند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان