به گزارش لنگرخبر، آخرین آمار سه رقمی بستری های مبتلا به بیماری کووید ١٩ پس از فروکش شدن موج ششم در استان گیلان در تاریخ ۲۵ اردیبهشت با ١٠١ بیمار بود که از آن تاریخ آمارها مدام کاهشی گزارش می شد.


همچنین مجموع بستری های مبتلا به بیماری کووید ١٩ در مراکز درمانی گیلان به ١٣ بیمار رسیده بود اما خیز جدید این بیماری در استان نزدیک ٢ هفته ای  است که آغاز شده و بار دیگر آمار بیماران در بیمارستان ها را سه رقمی کرده است.


بر اساس آمار امروز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری شدند ضمن اینکه مجموع بیماران بستری مبتلا به کووید ١٩ به ۱۰۹ نفر رسیده است.


کارشناسان بهداشتی استان گیلان با توجه به افزایش بستری های میتلا به کرونا در استان گیلان و خیز بیماری بر رعایت جدی پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک تاکید دارند.


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: در چنین شرایطی ضروریست تا از عادی انگاری بیماری خودداری شود و توصیه های بهداشتی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.


دکتر فردین مهرابیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت تزریق واکسن کرونا برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ١٩ اظهار داشت: تزریق واکسن از جمله دز یادآور برای پیشگیری از ایتلا و کاهش بستری ها باید جدی گرفته شود.


اکنون ۲ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۸۲۹ نفر معادل ۹۶ درصد از گروه های هدف استان دُز اول، ٢ میلیون و ۵۴ و ۸۴۸ نفر معادل ۹۲ درصد دز دوم و یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۲۱ نفر معادل ۴۹ دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند. 


رنگ نارنجی نیز از هفدهم ماه جاری به نقشه کرونایی استان گیلان برگشت، هم اکنون شهرستان لاهیجان در وضعیت نارنجی، رضوانشهر، صومعه سرا، سیاهکل و املش زرد و شفت، ماسال، آستارا، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، خمام، رودبار، رودسر، فومن، تالش و لنگرود آبی هستند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان