به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرنیوز، حسن غلام‌پور: اوایل تیرماه ۱۴۰۰ هادی جعفرزاده فهیم با حفظ سمت معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری لنگرود با حفظ سمت به عنوان سرپرست فرمانداری لنگرود منصوب شد و با روی کار آمدن دولت سیزدهم، محمدرضا جلالی اوایل دی ماه ۱۴۰۰ به عنوان سرپرست فرمانداری منصوب و در ادامه نیز حکم وی به عنوان فرماندار تایید شد.

فرمانداری به عنوان نماینده دولت در شهرستان محسوب می‌شود و سیاست‌های دولت باید توسط استانداران و فرمانداران اجرایی شود، در این مسیر مردم هر شهر کم و کاستی‌ها را از نماینده دولت در شهرستان باید بخواهند چون متولی کار اجرایی در امور حوزه استحفاظی است.

قرار نیست در این خبر به معادلات پیچیده‌ای دست یابیم یا به آن اشاره کنیم بلکه مقصود این است که مخاطبان در جریان اموری باشند که از رسانه انتظار دارند که یکی از آن‌ها، مطالبه‌گری از مسؤولین است، مقصود از مطالبه‌گری درخواست‌های شهروندان در موضوعاتی است که به هر نحوی توسط کارکنان اداری پیگیری نمی‌شود یا دسترسی به مسول مربوطه را ندارند که در اینجا نقش رسانه به وجود می‌آید.
در این بین و جدای موضوع بالا، دولت نیز اقدامات در سطح حوزه استحفاظی خود انجام می‌دهد که باید به اطلاع مردم رسانده شود و این از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که یکی از آن روش‌ها باز هم به رسانه‌ها بر می‌گردد، طبیعی است در شهرستان لنگرود طبق آخرین سرشماری حدود ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد همه سوالات شنیده نمی‌شود و اگر سوالی هم پاسخ داده شود آن هم شنیده نمی‌شود که این بستر توسط رسانه‌ها سهل شده که البته با توجه به گسترش شبکه‌های مجازی حوزه انتشار پاسخ‌ها نیز گسترش یافته است.

در طی چند ماه گذشته و بخصوص بعد از استقرار دولت جدید و انتصاب فرماندار جدید برای شهرستان، به روش‌های مختلفی از سوی رسانه‌ها درخواست نشست خبری با عالی‌ترین مقام دولتی در شهرستان شد ولی تا به امروز این مهم به نتیجه نرسیده است، درخواست‌های تکی و گروهی خبرنگاران به صورت حضوری، پیامکی، نلفنی و حتی از طریق پیغام از سوی افراد دیگر نه تنها ثمری نداشته بلکه به نظر می‌رسد فرماندار اعتقادی به رسانه‌ها و در واقع گزارش به مردم ندارد.

البته فرض را بر این بگیریم که نخواهد با رسانه‌ها ارتباط داشته باشد که در اینجا کسی نمی‌تواند ایراد قانونی بگیرید گرچه این ایراد وارد است ولی روابط عمومی فرمانداری هم در این مورد و خروجی جلسات و یا حضور در بازدیدهای میدانی در مناطق مختلف اقدامی انجام نداده و در پرتال فرمانداری هم چیزی جز چند عکس و یا اخبار شعاری و انقلابی مطالبی که موجب حل مشکلات مردم باشد مشاهده نمی‌شود.

در طی چند ماه گذشته مشکلات و بعضا شبهاتی برای مردم در خصوص وضعیت نان و آب مزارع کشاورزی و غیره وجود داشت که حتی در خصوص وضعیت آب مزارع، برخی مردم اعتراضاتی به فرمانداری هم داشتند و تا امروز نیز کشاورزان لنگرودی از وضعیت آب مزارع در نقاطی از شهرستان گله‌مند هستند.

علی رغم اینکه انتظار می‌رفت فرماندار، روابط عمومی فرمانداری یا یکی از مسوولین دولتی و متولی در این خصوص اظهار نظر روشنی برای مردم کنند تا پاسخ همه سوالات مشابه نیز پاسخ داده شود نه تنها این کار نشد بلکه به نظر می‌رسد اراده‌ای هم در این زمینه وجود ندارد.

رهبری در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم فرمودند: حرف زدن با مردم و مشکلات و راه‌حل‌ها را با مردم در میان گذاشتن هم یکی از جلوه‌های مردمی بودن است. مسائلتان را با مردم مطرح کنید. یک وقت مشکلی وجود دارد، راه‌حلّی [هم] وجود دارد. البتّه سعی کنید حرف زدن شما موجب یأس مردم نشود که بعضی بی‌توجّهی میکنند به این نکته و حرف نامناسب و خلاف واقع میزنند که موجب ناامیدی مردم میشود؛ نه، هر مشکلی راه‌حلی هم دارد. با مردم در میان بگذارید، با مردم حرف بزنید، از مردم کمک بخواهید در موارد مختلف، هم کمک فکری، هم کمک عملی. در یک جاهایی یک خطایی اتّفاق می‌افتد -خب همه‌ی ماها اشتباه میکنیم دیگر؛ خطا در کار ماها کم نیست- از مردم عذرخواهی کنید؛ صریحاً [بگویید] این اشتباه شده، از مردم عذرخواهی کنید. مردمی بودن این جهات مختلف را دارد. گزارش خدمات خودتان را هم به مردم بدهید؛ گزارش صادقانه، بدون مبالغه، بدون بزرگ‌نمایی؛ صادقانه [بگویید] این کارها را انجام داده‌اید. مردمی بودن اینها است؛ اینها جهات مختلف مردمی بودن است.

در طی چند ماه گذشته مشکلات و بعضا شبهاتی برای مردم در خصوص وضعیت نان و آب مزارع کشاورزی و غیره وجود داشت که حتی در خصوص وضعیت آب مزارع، برخی مردم اعتراضاتی به فرمانداری هم داشتند و تا امروز نیز کشاورزان لنگرودی از وضعیت آب مزارع در نقاطی از شهرستان گله‌مند هستند.

علی رغم اینکه انتظار می‌رفت فرماندار، روابط عمومی فرمانداری یا یکی از مسوولین دولتی و متولی در این خصوص اظهار نظر روشنی برای مردم کنند تا پاسخ همه سوالات مشابه نیز پاسخ داده شود نه تنها این کار نشد بلکه به نظر می‌رسد اراده‌ای هم در این زمینه وجود ندارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در مراسم معارفه محمدرضا جلالی به عنوان سرپرست فرمانداری لنگرود گفته بود که زمان برای از دست دادن نداریم، مشکلات مردم بسیار زیاد است و کسی نباید میزی را اشغال کند و نتواند جوابگوی نیازهای مردم باشد و میز کار مدیر باید در وسط میدان باشد تا مشکلات را دیده و با سنجیدن همه عوامل گره از مشکلات مردم باز کند.

حسین مصطفی‌پور با بیان اینکه بخشی از مشکلات امروز فاصله بین مسوولین و مردم است و مردم برخی از مسوولین را از خود ندانستند، افزود: لنگرود سرتاسر دارای استعداد فراوان از نظر منابع خدادادی و نیروی انسانی پراستعداد است که باید نیروی جوان و با استعداد شناسایی و از قدرت آنان به نفع مردم استفاده شود.

فاصله بین مسوولین و مردم یکی از مواردی بود که توسط معاون سیاسی استانداری گیلان در مراسم معارفه جلالی مطرح شد و این موضوع می‌توانست به راحتی با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها حل شود ولی این موضوع انجام نشده و اراده‌ای هم برای انجام آن وجود ندارد ولی این حق مردم است که مسوولین دولتی چه اقدامی برای آنان در طول دوران مدیریت خود انجام داده‌اند و در این راستا از جعفرزاده فهیم که معاون عمرانی فعلی فرمانداری لنگرود و جلالی که حکم وی به عنوان فرماندار تایید شده به عنوان دو سرپرست گذشته این شهرستان در طی یک سال گذشته انتظار می‌رود اقدامات انجام شده را از هر روشی که در نظر دارند به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

این موضوع که مسوولین در طی چند ماه گذشته بخصوص در موضوع آرد و نان و آب مزارع کشاورزی، چه کاری انجام داده‌اند یکی از مطالبات شهروندان است و با توجه به اینکه تاکنون فرمانداری زمینه‌ای را برای پاسخگویی به سوالات اصحاب رسانه در نشست خبری مهیا نکرده از این طریق مطالبه مخاطبان را به اطلاع مقام عالی دولت در شهرستان لنگرود می‌رسانیم.

محمدرضا جلالی فرماندار لنگرود در مراسم معارفه خود در دی ماه ۱۴۰۰ گفته بود مسوولین لنگرود باید عالم، باهوش، باسواد، آرام باشند و علاوه بر شنیدن مشکلات مردم برای رفع مشکلات نیز تلاش کند، نیاز است که مردم باور کنند که مسوولینی که در راس کار هستند بر مشکلات آگاه هستند و مردم نیز اثر حضور مسوولین در صندلی مدیریت را در زندگی خود ببینند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان