به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان کرونا بار دیگر در استان شتاب گرفته به گونه ای که در طول شبانه روز گذشته 30 تن به افراد بستری در کل بیمارستان های استان افزوده و یک تن نیز در اثر این ...

اسماعیل نورصالحی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به سیر صعودی همه گیری کرونا در استان گیلان اظهار کرد: مجموعاً ۱۲۹ بیمار در مراکز بیمارستانی کل استان بستری هستند که ۳۰ تن از آن ها طی شبانه روز گذشته بستری شده اند.

وی با اعلام اینکه ۱۳ بیمار بدحال مبتلابه کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: دو تن از این بیماران طی ۲۴ ساعت گذشته به شمار بیماران بدحال افزوده شده اند و یک تن نیز امروز جان خود را در اثر کرونا از دست داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه نسبت به دو هفته پیش شیوع و ابتلا مردم به کرونا در استان سیر صعودی به خود گرفته، گفت: در چنین شرایطی تأکید می شود تا مردم بیشتر شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تزریق به واکسن علیه کرونا اقدام کنند.

نورصالحی با اشاره به در پیش بودن عید غدیر خم و برگزاری مراسمات آیینی در پی آن بیان کرد: ضمن اینکه از تشکیل تجمعات باید کاست، تأکید می شود مردم مراسم های خود را در فضای باز برده و در صورت الزام به برگزاری مراسم در فضای بسته حتماً از ماسک استفاده کنند.

وی بر ضرورت تزریق نوبت سوم و چهارم واکسن کرونا تأکید کرد و افزود: علاوه بر گروه های سنی مشمول، کودکان هفت تا ۱۲ ساله نیز باید نسبت به تزریق واکسن خود اقدام کرده تا پیش از بازگشایی مدارس، نسبت به حضور در کلاس های درس در برابر کرونا ایمن باشند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان