ورزش گیلان نیازمند عملکرد جهادی است

۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ۱۳:۱۹ چاپ کد خبر: 175317

رشت- استاندارگیلان با اشاره به اینکه ورزش این استان نیازمند عملکرد جهادی است، گفت: ظرفیت ها و امکانات ورزشی استان ساماندهی شود.



به گزارش خبرنگار مهر اسدالله عباسی ظهر شنبه در شورای عالی ورزش گیلان با اشاره به ظرفیت های ساحلی استان اظهار کرد: بکارگیری از ظرفیت سواحل گیلان برای انجام ورزش های مختلف ساحلی ضرورت دارد.


وی با بیان اینکه گیلان می تواند در زمینه ورزش های ساحلی حرف برای گفتن داشته باشد، افزود: ظرفیت های ورزش ساحلی گیلان نباید مغفول بماند.


استاندار گیلان با اشاره به استعدادهای ورزش ارزشمند در استان گفت: استعدادها و ظرفیت های ورزشی ارزشمندی در گیلان داریم که تاکنون موفق به فعلیت آن نشدیم و باید در این خصوص بیشتر تلاش شود.


عباسی با تاکید بر تقویت ورزش همگانی در روستاها بیان کرد: شناسایی استعدادهای ورزشی با رونق بخشی ورزش همگانی در روستاها تحقق می پذیرد.


وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ورزش در سنین مختلف افزود: برای تقویت سلامت اجتماعی باید تمام زیرساخت های ورزشی در اختیار جوانان و افراد قرار گیرد.


استاندار گیلان ورزش را پایه و اساس سلامت اجتماعی، اخلاقی و معرفتی دانست و تصریح کرد: میادین ورزشی مؤثرترین آوردگاه ها برای خودساختگی افراد در بُعدهای مختلف است.


عباسی با بیان اینکه ورزش به جامعه نشاط می دهد، گفت: متولیان ورزش باید اماکن و زیرساخت های ورزشی در اختیار عموم قرار دهند.


وی با اشاره به غیرقابل دسترس و گران بودن برخی ورزش ها نظیر سوارکاری افزود: ورزش سوارکاری به قدری گران و پر هزینه شده که فقط مختص افراد خاص و متمول شده است.


استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش ورزش هم باید جهادی عمل شود، گفت: عملکرد جهادی متولیان در بخش ورزش باید در عمل خودش را نشان بدهد.


عباسی با بیان اینکه ورزش هم جهاد می خواهد، تصریح کرد: توجه به ورزش روستایی با رویکرد جهادی و انقلابی به صورت جدی دنبال شود.


وی با تاکید بر بومی گزینی ورزش در گیلان افزود: تیم های ورزشی گیلان از ظرفیت های بومی و گیلانی استفاده کنند.


استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان در بخش سوارکاری و ورزش های ساحلی می تواند افتخارآفرینی کند، گفت: تقویت ورزش سوارکاری و ورزش های ساحلی باید در اولویت برنامه های مسئولان قرار گیرد.


عباسی با اشاره به پیشینه و قدمت کشتی گیله گردی بیان کرد: کشتی گیله مردی هویت و اصالت ورزش شمال کشور است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.


وی با تاکید بر ساماندهی اماکن ورزشی افزود: اماکن ورزشی گیلان نباید سفارشی به افراد واگذار شود.


استاندار گیلان با بیان اینکه اماکن ورزشی به افراد صلاحیت دار و دلسوز واگذار شود، گفت: نباید اماکن ورزشی به افرادی واگذار شود که سبب نارضایتی و رنجش مردم شود.


عباسی با تاکید بر شناسایی ظرفیت ها و امکانات ورزشی نهادها و دستگاه ها بیان کرد: ساماندهی اماکن ورزشی در گیلان اولویت اصلی اداره کل ورزش و جوانان باشد.


وی از برگزاری مراسم باشکوه برای قدردانی از قهرمانان ورزشی گیلان خبر داد و افزود: تجلیل از قهرمانان ورزشی گیلان در اولویت قرار گیرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان