لنگرنیوز | پرویز محمدنژاد در گفت وگو با ایسنا، کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی را یکی از اثرگذارترین و مهمترین کمیسیون ها در ارتباط با درآمدهای ارزی کشور دانست و اظهار کرد: وزارت نفت و وزارت نیرو نیز دو وزارت زیربنایی هستند که با کمیسیون انرژی تعامل دارند.


وی با بیان اینکه در سال های گذشته از خردادماه خاموشی ها آغاز می شد، افزود: با تمهیدات اندیشیده شده در وزارت نیرو در حوزه تامین برق، شاهد مدیریت قابل قبولی بودیم که با پشتیبانی کمیسیون انرژی و کمیته نیرو انجام شد.


نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش دمای بی سابقه و گرمای زودتر، تصریح کرد: در چنین شرایطی باید شاهد افزایش خاموشی ها باشیم، اما با تکلیفی که برای وزارت نیرو تعیین کردیم، تولید برق اتفاق افتاد و امسال ۴۵۰۰ مگاوات برق به شبکه سراسری افزوده شد.


محمدنژاد، پیک بار سال گذشته را ۵۹ هزار مگاوات و پیک بار امسال را ۶۳ هزار مگاوات دانست و عنوان کرد: بارقه امید برای جریان پایدار برق در زندگی مردم ایجاد شده است.


وی با بیان اینکه در کنار افزایش تولید برق بر مدیریت مصرف نیز تاکید داریم، ادامه داد: قبل از شروع سال ۱۴۰۱ جلسات متعددی را با وزارت نیرو و شرکت توانیر برگزار کردیم، زیرا برق جزو اموال عمومی است و افرادی که از تمکن مالی برخوردار هستند حق ندارند مصرف خارج از الگوی مصرف داشته باشند لذا در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مدیریت مصرف را اعمال کردیم.


عضو کمیسیون انرژی مجلس، از تکلیف جدید دولت در حوزه نصب کنتورهای هوشمند خبر داد و اضافه کرد: براساس ماده ۲۰ طرح توسعه و مانع زدایی صنعت برق تا پایان سال باید یک میلیون انشعاب برق به کمتور هوشمند متصل شود.


وی تبادل برق و گاز با کشورهای همسایه در شرایط پیک را امری مرسوم در دنیا دانست و یادآور شد: تبادل برق ما بیش از ۱.۵ هزار مگاوات نبوده و اثری در ۶۳ هزار مگاوات پیک بار ندارد.


محمدنژاد یکی دیگر از تکالیف بزرگ و مهم وزارت نیرو را تسریع در ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر دانست و گفت: امسال ۴۵۰۰ میلیارد تومان معادل ۲.۵ برابر سال گذشته برای احداث نیروگاه های تجدیدپرپذیر گذاشتیم و طرح ها شروع شده است.


نماینده لنگرود در مجلس، با بیان اینکه دو کارخانه ساخت صفحات نوری راه اندازی می شود، خاطرنشان کرد: ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر اعم از برق آبی و بادی و حرارتی و اتمی و خورشیدی زمینه جهش تولید برق را فراهم می کند لذا در این حوزه عقب ماندگی داریم قرار است از تولید ۹۰۰ مگاواتی تجدیدپذیر به ۵۰۰۰ مگاوات برسیم.


انتهای پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان