روند مطلوب وضعیت اهدای خون در کشور

۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۰۱:۵۱ چاپ کد خبر: 175397
مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور وضعیت اهدای خون در کشور را مطلوب دانست و گفت: هرچند روند مطلوبی را طی می کنیم اما نباید قانع بود، باید از وجود ارزشمند بانوان و نسل جوان بهره مند شویم و رسالت موسسات مردم ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مصطفی جمالی امروز به همراه دکتر بلوچی معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون کشور در دیدار با مدیرکل و پرسنل انتقال خون استان گیلان با اشاره به رویکرد سازمان انتقال خون سراسر کشور جهت تامین خون اظهار کرد: در حال حاضر شرایط اهدا و تامین خون از ثبات خوبی برخوردار است اما نباید به این راضی بود و باید برای بسیاری از مولفه ها تلاش نمائیم. 

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور با اشاره به اهمیت اهدای خون بانوان و جوانان گفت: همچنان شاهد تبلور ایثار نسلی هستیم که الگوی خوبی برای همه ما خواهند بود، نیروهای مسلح که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، مدافعین حرم، مرز و ارز که در کنار رزم با دشمن، اهدا خون هم داشتند و امروز همان رسالت ایثار را با اهدای خون انجام می دهند باید الگویی مناسب خصوصا نسل جوان باشند. 

وی به نجابت و خدمت بی منت پرسنل انتقال خون در طول سالیان خصوصا در زمان کرونا اشاره کرد و افزود: در دوران سخت کرونا یکی از بخش های سلامت که بدون وقفه در حال خدمت رسانی بودند انتقال خون بوده و برخی همکاران به واسطه این شغل، خودشان یا خانواده به کرونا مبتلا شدند و یا شهید شدند. 

جمالی وضعیت اهدای خون در کشور را مطلوب دانست و بیان کرد: هرچند روند مطلوبی را طی می کنیم اما نباید قانع بود، باید از وجود ارزشمند بانوان و نسل جوان بهره مند شویم و رسالت موسسات مردم نهاد در این زمینه بیشتر خواهد بود. 

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور به حضور همه طیف های اجتماعی در هیئت رئیسه اشاره کرد و گفت: در موسسه از هنرمند، ورزشی، خادمین رضوی، بازاری، فعال رسانه و مجموعه دار بهرمند هستیم و امیدواریم مفید واقع شود. 

وی از فعالیت سه موسسه مردم نهاد در گیلان ابراز خرسندی کرد و گفت: حضور سه موسسه در استان که همسو و در راستای سازمان گام بر می دارند مهم و قابل الگوبرداری است و باید این فعالیت ها به صورت گزارش در اختیار سایر استان ها قرار بگیرد تا استفاده شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان