عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از افزایش پنج هزار مگاواتی تولید برق در کشور خبر داد و گفت: مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو را مکلف کرد تا پنج هزار مگاواتی تولید برق را وارد مدار کند که این مهم در حال انجام است.

پرویز محمدنژاد امروز در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با بیان اینکه یکی از دغدغه کمیسیون انرژی خاموشی های برق در منازل مسکونی بوده است، اظهار کرد: در سال های گذشته از اواخر خردادماه خاموشی های نوبتی برق در منازل مسکونی اعمال می شد و در همین راستا کمیسیون انرژی مجلس، جلساتی متعددی را با دولت و وزارت نیرو برگزار و مانع از انجام این کار شد.

وی با اشاره کمبود تولید برق در کشور به نسبت میزان مصرف گفت: کمیته نیرو کمیسیون انرژی مجلس شورای برای رفع خاموشی های برق، طرح هایی را از جمله به کارگیری نیروگاه های خصوصی خود تامین و استفاده از ژنراتورهای شرکت خصوصی را به دولت و وزارت نیرو ابلاغ کرده و این طرح ها اکنون در حال انجام است. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از افزایش پنج هزار مگاواتی تولید برق در کشور خبر داد و افزود: مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو را مکلف کرد تا پنج هزار مگاواتی تولید برق را وارد مدار کند که این مهم در حال انجام است. 

محمدنژاد با تاکید بر لزوم توجه به استفاده بهینه برق در ادارات و نهادهای دولتی بیان کرد: به تمامی سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی دستور داده شد تا برق مصرفی خود را ۳۰ الی ۶۰ درصد کاهش دهند در غیر اینصورت برق آن ادارات قطع خواهد شد. 

نماینده مردم لنگرود در مجلس، بحث اصلاح ساختار تشکیلاتی شبکه را امری مهم در خصوص صرفه جویی در مصرف برق دانست و گفت: درصد زیادی از شبکه توزیع برق در گیلان کابلی شده و این روند در تمامی کشور در حال انجام است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

گفت‌وگو: محمدرضا منصفی

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان