گیلان 10 درجه خنک می شود

۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۹:۵۰ چاپ کد خبر: 175445
مدیرکل هواشناسی گیلان از فعالیت سامانه ناپایدار و بارشی در استان خبر داد و گفت: این سامانه تا نیمه های هفته آینده فعال است و در پی فعالیت آن دمای استان تا 10 درجه کاهش پیدا می کند.

محمد دادرس مدیرکل هواشناسی گیلان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان خبر داد و اظهار کرد: در پی فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار در استان از فردا پنجشنبه تا سه شنبه هفته آینده هشدار سطح زرد هواشناسی صادرشده است.

وی با اشاره به نوع مخاطرات در پی فعالیت سامانه مذکور، افزود: به تدریج بارندگی، گاهی رگباری و در بعضی نقاط موقتی شدید به ویژه از عصر شنبه تا دوشنبه را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از کاهش دمای هوا در استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود هوای استان به طور متوسط پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس به ویژه طی یکشنبه تا سه شنبه کاهش پیدا کند.

دادرس با اشاره به منطقه سامانه جوی ناپایدار در گیلان، بیان کرد: شهرستان های رشت، سیاهکل، آستارا، آستانه اشرفیه، املش، بندرانزلی، تالش، رضوانشهر، رودبار، رودسر، شفت، صومعه سرا، فومن، لاهیجان، لنگرود و ماسال ازجمله مناطق دستخوش فعالیت این سامانه جوی هستند.

وی با اشاره به مخاطرات سامانه جوی مذکور نیز گفت: احتمال خسارت به سازها و شکستن درختان به سبب وزش باد شدید، احتمال آب گرفتگی منطقه ای و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها ازجمله مخاطرات پیش بینی شده برای روزهای آینده در گیلان است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان