لنگرخبر|  همزن یکی از محبوب ترین لوازم های آشپزخانه است که اکثر افراد از آن برای تهیه ی دسر و انواع کیک استفاده می کنند. بسیاری معتقدند همزن های برقی جز وسایل ضروری به حساب نمی آیند و افراد می توانند به جای استفاده از همزن ، از ابزارهایی مانند قاشق استفاده کنند.

اما باید به این موضوع اشاره کرد که همزن های برقی موجب افزایش سرعت افراد شده و نتیجه ی نهایی بهتری را به ارمغان می آورد.در حال حاضر قیمت همزن برقی با توجه به امکاناتی که دارد، به نسبت سایر لوازم برقی بالا می باشد. بنابراین خرید همزن برقی امری مهم است که باید به آن توجه ویژه ای شود. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی مهم ترین نکات برای خرید همزن برقی بپردازیم.

انواع همزن های برقی:

1.      همزن برقی معمولی  

یکی از همزن های ساده برای انجام کارهای ساده مانند هم زدن تخم مرغ و...، همزن برقی معمولی می باشد. به طور کلی همزن های معمولی دارای دو مدل تک موتوره و دو موتوره می باشند. اگر قصد خرید یک همزن برقی ارزان قیمت با کارایی ساده و برای انجام کارهای ابتدایی را دارید، بهتر است همزن برقی معمولی را خریداری کنید.

2.      همزن های برقی کاسه دار

یکی از پیشرفته ترین مدل های همزن های برقی، همزن های برقی کاسه دار می باشد. در این مدل از همزن های برقی دیگر نیاز نیست همزن برقی را در دست بگیرید و آن را در ظرف مواد غذایی فرو ببرید بلکه تنها شما باید مواد را در ظرف مخصوص همزن کاسه دار ریخته و همزن را روشن کنید.    

نکاتی که هنگام خرید همزن باید به آنها توجه کرد: ·        

توان همزن برقی توان مصرفی لوازم خانگی یکی از شاخصه های بسیار مهم در تمامی لوازم برقی است که نمایشگر میزان قدرت دستگاه و میزان مصرف انرژی دستگاه است. توان همزن های برقی نیز مانند تمامی دستگاه های الکتریکی با واحد وات شناسایی می شود. در رابطه با توان همزن باید گفت هر چقدر توان همزن های برقی بیشتر باشد ، سریع تر و آسان تر مواد غذایی را مخلوط خواهد کرد و طی مدت زمانی فشار کمتری به موتور دستگاه وارد خواهد شد. ·       

  تعداد سری ها (تیغه ها):  تیغه‌ها یکی از مهم ترین قسمت های همزن های برقی است که معمولا در این دستگاه ها دارای انواع مختلفی می باشند. برای مثال سری خمیر زن، سری تخم مرغ زن، سری ورز دهنده و ... از انواع تیغه های همزن های برقی می باشد.   

قابلیت تنظیم سرعت: همانطور که میدانید برای تهیه مواد مختلف به کمک همزن های برقی به سرعت‌های مختلفی نیاز داریم. مثلا برای تهیه خمیر باید سرعت دستگاه روی حالت حداکثر باشد و برای همزدن تخم مرغ باید موتور را روی کمترین سرعت قرار داد. به کمک قابلیت تنظیم سرعت همزن شما می توانید انواع زیادی از ترکیبات و خوراکی ها را تهیه کرده و بسته به نوع مواد سرعت چرخش را تنظیم کنید. ·        

محفظه نگهداری سیم در بعضی از همزن های برقی، قسمتی در پشت دستگاه تعبیه شده است که شما می ‌توانید سیم دستگاه را در آن قسمت جمع آوری کنید و دستگاه را در فضای دلخواهتان قرار دهید. ·        

جنس تیغه های همزن:  با توجه به اینکه تیغه ها در همزن های برقی به صورت کاملا مستقیم با مواد غذایی در تماس هستند بنابراین مقاوم بودن و  ضد زنگ بودن این تیغه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. معمولا  جنس تیغه های همزن های برقی تاز پلاستیک، کروم یا استیل ضد زنگ می باشد که جنس فلزی آن از مقاومت بالاتری برخوردار می باشد. ·        

قابلیت شستشوی قطعات همزن برقی:  قابلیت شستشو یکی از فاکتورهایی است که در خرید همزن برقی باید به آن توجه زیادی نمود. در هنگام خرید توجه داشته باشید که همزن برقی را انتخاب کنید که قابلیت جداشدن  و شستشوی آسان تری داشته باشد . ·        

وزن همزن برقی:  مقدار وزن یکی از شاخصه های مهمی است که بیشتر در رابطه با همزن های بدون پایه باید به آن توجه کرد. زیرا در همزن های برقی پایه دار، همزن برقی داخل ظرف قرار میگیرد و وزن آن را پایه تحمل میکند. اما همزن‌های بدون پایه باید هنگام کار به وسیله دست نگه داری شوند بنابراین باید به وزن آن توجه نمود.    

جنس کاسه:  جنس کاسه یکی از فاکتورهای مهمی است که در همزن های کاسه دار باید به آن توجه شود. مربوط به همزن های کاسه دار است. جنس کاسه در این همزن ها معمولا از پلاستیک یا استیل است. کاسه پلاستیکی چون نرم اند دوام پایین تری دارند و به مرور ممکن است دچار خط و خش  شده و مقداری از پلاستیک داخلی آنها کنده شود. و از آنجایی که تهیه ی این ظرف ها مقداری دشوار خواهد بود، پس ما انواع استیل را پیشنهاد میکنیم که هم در برابر ضربه مقاوم اند و هم از دوام و عمر بالاتری برخوردارند.

همانطور که در این مطلب گفته شد، همزن های برقی یکی از اجزای جدا نشدنی در تهیه ی انواع کیک و شیرینی می باشند. باتوجه به بالا بودن قیمت همزن های برقی در خرید این لوازم باید به نکات گفته شده در این مطلب توجه کرد. فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر به عنوان یکی از معتبر ترین فروشگاه ها در زمینه انواع لوازم برقی و آشپزخانه برای خرید سرویس قاشق چنگال ، آسیاب، کتری برقی و... می باشد. شما برای خرید با کیفیت ترین لوازم برقی می توانید به فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر مراجعه کنید و بهترین لوازم برقی را با گارانتی معتبر شرکتی و مناسب ترین قیمت خریداری کنید.   

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان