رشت- مدیرکل ورزش و جوانان گیلان عمده چالش ازدواج در استان را باورهای غلط خانواده ها و جوانان دانست و گفت: دستگاه های متولی می توانند نقش مؤثری در این زمینه ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانبخش آرمان شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به بهره گیری از روش های اقناعی، آموزشی و فرهنگی برای ترویج ازدواج گفت: باید فرهنگ فرزند کمتر زندگی بهتر را در جامعه برعکس ترویج کنیم زیرا تا زمانی که خانواده ها این فرهنگ را قبول نداشته باشند مشکلات حوزه ازدواج جوانان پایدار می ماند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه اقدامات انجام شده درباره ازدواج جوانان کافی نیست، افزود: بیشتر موضوعات اقتصادی در خصوص تهیه جهیزیه و سخت گیری هایی که از سوی خانواده ها بود توسط سمن ها یا تشکیل مجمع خیران پیگیری و حل شد.

وی بیان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی قبل از ازدواج و مشاوره های رایگان در سراسر استان که توسط روانشناسان برجسته انجام می شود در ترویج ازدواج آسان مؤثر است.

آرمان عمده چالش ازدواج در گیلان را مربوط به باورهای غلطی در ذهن خانواده ها و جوانان دانست و گفت: این باورها باید اصلاح شود و دستگاه های متولی مانند آموزش و پرورش، علوم پزشکی و تبلیغات اسلامی می توانند نقش مؤثری در این زمینه ایفا کنند.

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی بیش از مسائل اقتصادی در به تأخیر افتادن ازدواج جوانان مؤثر است، بیان کرد: سخت گیری های بی مورد و تشریفاتی که در بسیاری از مناطق دیده می شود مشکل ساز است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان