به گفته مدیرکل صمت گیلان بیش از دو هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تامین و جبران کمبود نقدینگی صنایع استان در سال جاری تخصیص یافته است .

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تیمور پورحیدری ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سالن الغدیر استانداری اظهار کرد: عمده مشکلات واحدهای صنعتی موجود و جدیدالاحداث سرمایه در گردش و تامین نقدینگی برای افزایش ظرفیت تولید است که در کارگروه به آن پرداخته می شود.

وی با بیان اینکه در این جلسه کارگروه تخصیص برق چند واحد صنعتی مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: همگام با توسعه صنعتی و افزایش سرمایه گذاری در حوزه صنعت. زیرساخت های انرژی نیز باید افزایش یابد و چرخ تولید نباید لنگ تعلل نهادهای زیرساخت های انرژی برای توسعه استان باشد.

مدیر کل صمت گیلان استمهال در پرداخت اقساط تسهیلات صنعتی را برای حمایت از بخش تولید ضروری دانست و بیان کرد: برای کمک به برخی از واحدهایی که ظرفیت و امکانات مناسبی برای تولید دارند مهلت بیشتری برای پرداخت اقساط تسهیلات در قالب مصوبات قانونی کارگروه اعطا می شود تا از این فرصت برای پویایی بیشتر و حفظ اشتغال بهره مند شوند. 

پورحیدری با تاکید بر لزوم توجه به مصوبات قانونی کارگروه برای حمایت از صنایع تولیدی در گیلان تصریح کرد: مصوبات قانونی کارگروه برای حمایت از صنایع الزام آور و تکلیف قانونی است و در راستای تسهیل گیری و کاهش بروکراسی اداری برگزار می گردد. 

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ مورد از مشکلات بخش تولید استان در این جلسه بررسی شده است، افزود: قطعاً اجرای این مصوبات در مهلت قانونی توسط دبیرخانه پیگیری خواهد شد و چالشهای بخش تولید قطعاً با همراهی و انسجام همه نهادهای مرتبط مرتفع خواهد شد. 

به گفته مدیرکل صمت گیلان بیش از دوهزار میلیارد تومان تسهیلات برای تامین و جبران کمبود نقدینگی صنایع استان در سال جاری تخصیص یافته است که بخش از آن در قالب اعتبار ابلاغی رونق تولید و بخشی دیگر در قالب تبصره ۱۸ اعطاء خواهد شد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان