اهواز- معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: تداوم آتش سوزی در بخش عراقی تالاب بین المللی هورالعظیم سبب آلودگی هوا و بروز مشکلاتی برای مردم خوزستان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل مولا بعد از ظهر امروز پنجشنبه در گفت وگویی رسانه ای اظهار کرد: خشک شدن پوشش گیاهی بخشی از تالاب بین المللی هورالعظیم به دلیل وقوع خشکسالی و گرمای شدید از جمله عوامل اصلی آتش سوزی های متوالی در قسمت عراقی این تالاب است.

وی افزود: جهت وزش باد معمولاً از شمال غرب به جنوب غرب و غرب به شرق است و همین موضوع سبب می شود شهرهای هویزه، سوسنگرد و بستان و حتی مرکز استان خوزستان (اهواز) از دود ناشی از آتش سوزی در تالاب تأثیر بپذیرند.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان به خشک شدن رودخانه های دجله و فرات به دلیل وقوع پدیده خشکسالی اشاره کرد و گفت: راهکار مناسب برای کاهش آتش سوزی ها، پرآب شدن و تأمین حقابه آن ها است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۲ هزار هکتار از بخش عراقی تالاب هورالعظیم دچار آتش سوزی شده تصریح کرد: در روزهای اخیر شاهد آتش گرفتن حدود ۲۰۰ هکتار در بخش ایرانی آن هستیم که با کارهای به موقع و همکاری مدیریت بحران، استانداری آتش سوزی مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.

مولا با بیان اینکه مهار آتش سوزی در بخش عراقی فقط با پیگیری های و مکاتبه های وزارت امور خارجه امکانپذیر است، گفت: برای جلوگیری از بروز مشکلاتی در این زمینه، کارهای خوبی در بخش ایرانی در دستور کار قرار گرفته از جمله رهاسازی حداقل آب موجود، تبادل آبی میان حوضه های این تالاب بین المللی و… است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان