آستارا- امام جمعه آستارا با اشاره به جایگاه و ارزش نهاد نماز جمعه به عنوان رابط میان مردم و مسئولان گفت: نماز جمعه خدمت در سنگر جهاد تبیین و روشنگری حقایق است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه های نماز جمعه این هفته آستارا با اشاره به حضور گسترده مردم در جشن های عید سعید غدیر خم به ویژه برپایی مهمانی ۱۰ کیلومتری، اظهار کرد: بزرگترین پیام حضور مردم در این مراسم بیان عشق و علاقه به ساحت مقدس ائمه اطهار و نیاز جامعه به نشاط و شادی حلال است.

امام جمعه آستارا با اشاره به سفر اخیر رؤسای جمهور روسیه و ترکیه به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب، به اهمیت تقویت روابط سه کشور و مقابله با نفوذ آمریکا و غرب اشاره کرد و افزود: تکمیل خط راه آهن آستارا – رشت برای اتصال ریلی دو کشور و توسعه ترانزیت بین المللی از مهمترین مطالب بیان شده در این سفر بود.

وی ادامه داد: امیدواریم با پیگیری های مسئولان شهرستان و استان به ویژه نماینده آستارا در مجلس هر چه سریع تر محقق شود.

حجت الاسلام باقری بها اشاره سالروز تأسیس نهاد نماز جمعه، این اجتماعی را دشمن شکن عنوان کرد و گفت: نمازجمعه به عنوان پل ارتباطی بی واسطه بین مردم و مسئولین است.

وی با بیان اینکه امام جمعه ملجأ و پناهگاه محرومان، گوش شنوای مردم و زبان گویای آنها دربیان کاستی ها و مشکلات است، ادامه داد: امام جمعه با یک واسطه مستقیماً از سوی ولی فقیه و امام جامعه منصوب می شود و اطاعت از او معیار میزان ولایت پذیری افراد جامعه است.

امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه خدمت به نماز جمعه خدمت در سنگر جهاد تبیین و روشنگری حقایق است، بیان کرد: جهاد تبیین از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان یک فریضه مهم و فوری بیان شده است تا جامعه در تشخیص حقیقت دچار شبهه و انحراف نشود.

حجت الاسلام باقری ارومی با گرامیداشت ششم مرداد روز کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه ای، توسعه آموزش های کاربردی را عامل مهمی در توسعه اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی از طریق تربیت نیروی کار متخصص دانست.

امام جمعه آستارا با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و فرارسیدن ایام سوگواری و عزاداری حضرت سید الشهدا ضمن بیان اهمیت برپایی باشکوه مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان گفت: شکوه عزاداری ها بیانگر اوج ارادت و علاقه مردم نسبت به اهل بیت (ع) است.

وی با بیان اینکه عزاداری های سنتی طبق سنوات گذشته برگزار می شود، افزود: عزاداری امر مستحب است ولی ایجاد مزاحمت برای مؤمنان امر حرام و مستلزم حق الناس است لذا عزاداری ها به گونه ای باشد که موجب ناراحتی مؤمنان نشود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان