به گفته امام جمعه رشت، آمریکایی ها برای پیش برد مذاکرات باید همه تحریم ها را یکجا لغو، تضمین رفع تحریم ها صادر و همچنین رفع تحریم ها باید مورد راستی آزمایی جمهوری اسلامی قرار بگیرد تا مذاکرات به نتیجه ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در آئین خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه رشت در مصلی این شهر با اشاره به هجمه های دشمن علیه جمهوری اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی بر مبنای گفتمان توحیدی و موازین شریعت اسلام اداره جامعه را برعهده گرفته اما سالهاست که با هجمه های برخی از خواص، خودی ها و دشمنان ایران اسلامی مواجه بوده است. 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با وجود همه هجمه ها توانست در میادین بین المللی تاثیر به سزایی داشته باشد و در داخل نیز شاهد رویش های انقلاب بوده ایم، گفت: نفوذی ها در قالب تشکل هایی علیه جمهوری اسلامی فتنه گری کرده تا تاثیرات منفی در جامعه بگذارند و به نظام اسلامی خدشه وارد کنند. 

خطیب جمعه رشت با اشاره به سالروز تشکیل نماز جمعه، آن را از برکات عظیم انقلاب اسلامی دانست و افزود: در نماز جمعه باید به مسائل سیاسی جامعه پرداخته شود و علاوه بر دعوت به تقوای الهی خدمت به مردم و دین مبین اسلام نیز مورد توجه قرار بگیرد چرا که نماز جمعه در جهت گسترش تقوا و روح دین در بین مردم است. 

فلاحتی با تاکید بر اینکه مذاکرات هسته ای به نمایندگی از مردم شجاع ایران پیش می رود، تصریح کرد: در هشت سال برجامی گذشته علاوه بر اینکه امتیازات زیادی به طرف مقابل برجامی دادیم اما هیچ نفعی برای ما به دست نیامد و آمریکای جنایتکار به تعهدات خود عمل نکرد. 

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه آمریکایی ها برای پیش برد مذاکرات باید سه مسئله مهم را در پیش بگیرند تا مذاکرات به نتیجه برسد، گفت: همه تحریم ها باید یکجا لغو و تضمین رفع تحریم ها صادر و همچنین رفع تحریم ها باید مورد راستی آزمایی جمهوری اسلامی قرار بگیرد. 

فلاحتی هدف آمریکایی ها را ذلت ملت ایران و عدم پاسخگویی به مطالبات به حق مردم ایران دانست و بیان کرد: دولت سیزدهم اقتصاد، سیاست و اداره کشور را به مذاکرات منوط نکرده و سرنوشت کشور را به نشست های بر جامعه گره نمی زند. 

امام جمعه رشت به حضور ۱۰ کیلومتری مردم تهران در عید سعید غدیر خم اشاره کرد و این حضور را حامی پیام مهمی برای جهانیان دانست و افزود: مردم ایران حضور همیشگی خود در صحنه و دفاع از آرمان ها و ارزش های دین را به دنیا مخابره کردند تا دنیا بداند تا مادامی که ملت ایران است انقلاب اسلامی نیز زنده و پابرجاست. 

وی با اشاره به سفر بایدن به عربستان در راستای افزایش تولید نفت که با توجه به برخی ساز و کارهای موجود پاسخ منفی دریافت کردند، تصریح کرد: آمریکایی ها درصدد این بودند تا از بهای انرژی نفعی برده و نقش رژیم صهیونیستی در منطقه پر رنگ شود اما این دیدار دستاوردی برای آن ها نداشت. 

فلاحتی خطاب به آمریکایی ها گفت که باید غرب آسیا را ترک کنند و به خانه های خود بازگردند و گفت: آمریکایی ها و نظام سلطه باید دست از سر ملت ها بردارند و ملت های آزادی خواه با قدرت در مقابل زیاده خواهی های آنان ایستادگی می کنند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/م

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان