نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس، نماز جمعه را سنگری دشمن شکن توصیف کرد و گفت: نماز جمعه یک ظرفیت بی بدیل برای روشن گری جامعه بوده و بهترین تریبونی است که می توانیم بدون واسطه با مردم ارتباط برقرار ...

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، غلام رضا مرحبا ظهر امروز در همایش گرامی داشت ۵ مرداد در محل مصلی نماز جمعه، نماز جمعه را باعث شادی قلب مسلمانان دانست و اظهار کرد: مسلمانان با حضور در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با برادران و خواهران دینی خود دیدار کرده و در شادی و اندوه هم شریک می شوند. 

وی با اشاره به کارکردهای سیاسی اجتماعی نماز جمعه گفت: کشورهای تاثیرگذار منطقه چند روز پیش میهمان تهران بودند و در این نشست مباحثی مطرح شد که باید از طریق تریبون نماز جمعه بیان شوند. 

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی، نماز جمعه را سنگری دشمن شکن توصیف کرد و افزود: هر چقدر صفوف نماز جمعه ما فشرده تر برگزار شود به همان اندازه دشمن شکن خواهد بود؛ چراکه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی از حضور مردم در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه هراس دارند. 

مرحبا خواستار تبیین و بازخوانی ابعاد ناشناخته و ناگفته نماز جمعه شد و تصریح کرد: نماز جمعه مختصات خاص خود را دارد، علما وجود و اهمیت برگزاری نماز جمعه را با اجازه ولی فقیه دانسته اند به همین دلیل امامان جمعه از طریق معصوم یا نایب معصوم منصوب می شوند. 

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به اینکه نماز جمعه یک ظرفیت بی بدیل برای روشن گری جامعه بوده و بهترین تریبونی است که می توانیم بدون واسطه با مردم ارتباط برقرار کنیم، بیان کرد: مسؤولین در قالب دیدار چهره به چهره واقعیت های نظام و انقلاب را با مردم در میان می گذارند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان