رشت- فرماندار رشت با اشاره به ورود قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای اجرای طرح های آبرسانی گفت: شاخص های برخورداری از آب شرب شهرستان رشت مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا امام پناهی پیش از ظهر شنبه در جلسه قرارگاه شهرستانی محرومیت زدایی از حوزه آب شرب روستایی با اشاره به توجه ویژه دولت نسبت به ارتقای کیفی و ضریب برخورداری روستاییان از آب شرب مناسب اظهار داشت: با پای کار آمدن قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و هماهنگی بین دستگاه ها گام بزرگی در زنجیره تأمین، انتقال و توزیع آب شرب روستاها برداشته خواهد شد.

فرماندار رشت با بیان اینکه شاخص های برخورداری از آب آشامیدنی شهرستان مناسب مرکز استان با تراکم بالای جمعیتی و انبوه گردشگران نیست، گفت: با اجرای طرح های آبرسانی، افزایش قابل قبولی در ضریب برخورداری از آب آشامیدنی سالم در سطح روستاهای رشت را شاهد باشیم.

وی بر لزوم تعامل، همکاری و هم افزایی دستگاه های مرتبط برای تسریع در به ثمر نشستن طرح محرومیت زدایی از روستاها در حوزه آب شرب تاکید کرد و افزود: با احداث چندین حلقه چاه، ایستگاه های پمپاژ، مخازن و ۵۷۹ کیلومتر لوله گذاری توسط قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) به عنوان مجری طرح ۱۲۷ روستای مواجه با تنش آبی و یا فاقد آب آشامیدنی مناسب شهرستان رشت از نعمت آب سالم و با کیفیت برخوردار می شوند.

امام پناهی با اشاره به اینکه لازمه موفقیت و پیشرفت سریع در اصطلاح شبکه و اجرای طرح های توسعه و آبرسانی روستایی تهیه زمین مورد نیاز برای اجرای پروژه ها است، اضافه کرد: بخشداران در هماهنگی با دستگاه هایی نظیر آبفا، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی نسبت به شناسایی اراضی مازاد بلا استفاده و رها شده دستگاه ها اقدام کنند.

فرماندار رشت تکمیل خطوط انتقال بخصوص خطوط رینگ اصلی آبرسانی شهرستان مانند خط جانبازان به کوچصفهان و سنگر به کوچصفهان، لشت نشاء و خشکبیجار را در تأمین پایدار و دائمی آب مورد نیاز مهم دانسته و خواستار تسریع در اجرا و اتمام آنها شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان