رشت- مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز بارش باران از عصر امروز در این استان، گفت: دمای هوا نیز حدود ۱۰ درجه کاهش می یابد.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی و نفوذ سامانه بارشی به منطقه، اظهار کرد: بررسی این الگوها نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز در استان گیلان است.

وی با بیان اینکه در این مدت شرایط برای بارش های پراکنده در مناطق مختلف استان گیلان فراهم می شود، گفت: بارش ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه شدت بیشتر دارد.

مدیر کل هواشناسی گیلان در ادامه با اشاره به کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دمای هوای استان طی این روزها، افزود: این شرایط جوی تا پایان هفته جاری در استان به تناوب ادامه دارد.

وی وزش باد و مه آلودگی هوا را از پدیده های جوی در این مدت عنوان کرد و گفت: آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب سطح رودخانه ها و کانال های کشاورزی در این مدت دور از انتظار نیست.

دادرس از شهروندان و مسافران خواست از استقرار در کنار رودخانه ها ومسیل ها جدا خودداری کرده و کشاورزان نیز برای جلوگیری از خسارت به مزارع دریچه خروج آب شالیزارها را باز بگذارند.

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه دریای خزر نیز با افزایش ارتفاع موج از عصر امروز برای فعالیت های دریانوردی و شنا نامناسب است، ادامه داد: ارتفاع موج در روزهای آینده به بیش از یک متر و ۲۰ سانتی متر می رسید.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان