خیز کرونا در گیلان برای موج هفتم

۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۱۴:۰۰ چاپ کد خبر: 175559
سیر ابتلا و بستری کرونا در استان گیلان نشان دهنده شکل گیری موج هفتم در استان است به گونه ای که ۲ شهرستان استان در وضعیت قرمز این بیماری قرارگرفته و شهرهای دیگر نیز بی درنگ قرمز خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، طی روزهای اخیر روند ابتلاء و بستری بیماران کرونایی ها در استان گیلان شدت بیشتری به خود گرفته است.

خیز اخیر ویروس کووید ۱۹ در استان و فزونی بستری شدگان ناشی از ابتلا به کرونا از مرز ۲۳۰ بیمار در گیلان نشان از تشکیل موج هفتم کرونا می دهد.

 

فردین مهرابیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرده که طی شبانه روز گذشته ۸۲ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری شده اند. وی همچنین گفته است « حال ۲۷ بیمار کرونایی در استان گیلان وخیم است.»

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان این را هم اضافه کرده که در شبانه روز گذشته ۸۷ بیمار نیز بهبودیافته و از بیمارستان های استان مرخص شده اند.

 

بر اساس آخرین به روزرسانی ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۵ به ۵۷ و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۳۵ به ۸۶ شهر افزایش یافته است.

همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد در کشور از ۲۰۸ به ۱۹۹ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۹۰ به ۱۰۶ شهر رسید.

 

در استان گیلان نیز شهرستان های لاهیجان و رودبار در وضعیت قرمز بیماری کرونا، رشت، شفت، فومن و لنگرود در وضعیت نارنجی قرار دارند.

تالش در استان گیلان تنها شهرستان با وضعیت آبی است و مابقی شهرستان های استان نیز در وضعیت زرد این بیماری قرارگرفته اند.

 

رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک، پرهیز از عادی انگاری و توجه به واکسیناسیون مهم ترین راهکارهای پیشگیری از انتقال و ابتلاء به کرونا در کنار جدی گرفتن واکسیناسیون عمومی علیه این بیماری است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان