رشت- رئیس دادگستری گیلان از مهلت یک هفته ای جهاد کشاورزی این استان برای ارائه برنامه نظارتی بر توزیع آرد به دستگاه قضایی استانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حمزه خلیلی با اشاره به تعطیلی برخی نانوایی ها و طولانی بودن صف ها اظهار داشت: عدم نظارت در حوزه توزیع و حمل و نقل آرد موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده است.

رئیس دادگستری گیلان با بیان اینکه مسافر پذیر بودن گیلان، حضور بالای گردشگر و نیز افزایش برخی از کالاهای اساسی به ویژه برنج، موجب افزایش مصرف نان مردم شده است، تصریح کرد: به موازات نیاز استان باید سرانه آرد بیشتری به گیلان اختصاص یابد.

وی با تاکید بر اینکه اداره جهاد کشاورزی وظیفه قانونی نظارت در حوزه حمل و نقل و توزیع آرد را برعهده دارد، افزود: جهاد کشاورزی مکلف است ظرف مدت زمان یک هفته برنامه نظارتی خود را برای برون رفت از این معضل به دستگاه قضائی ارائه دهد و مؤلفه ها و شیوه های نظارت را نیز بدون اینکه بار امنیتی و فشار اقتصادی مضاعف برای مردم به دنبال داشته باشد مشخص کند.

حجت الاسلام خلیلی ادامه داد: در صورتی که بسته نظارتی کامل بوده و وظایف سایر نهادها در آن لحاظ شده باشد، دستگاه قضائی و سایر نهادهای امنیتی و حاکمیتی نیز در راستای تسهیل معیشت مردم حمایت های قاطع خود را در این خصوص اعمال می کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان