رشت- رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به وجود ۱۷ هزار و ۳۰۰ عدد انواع ماشین آلات برداشت برنج، گفت: ۱۹۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان مکانیزه برداشت می شود.

حیدر کامیاب در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمادگی ناوگان ماشینی برای برداشت محصول برنج، اظهار کرد: ۳۴ هزار نیرو ماهر و متخصص برای خدمات رسانی در بهره گیری از ناوگان ماشینی برای برداشت برنج در استان گیلان آماده هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۷ هزار و ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات کشاورزی برای برداشت برنج در استان گیلان وجود دارد، افزود: این ماشین آلات شامل کمباین مخصوص برنج، تراکتور و تیلر، خرمن کوب پشت تراکتوری و ۱۴۰۰ دستگاه بیلر است.

رئیس اداره مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به فعالیت حدود ۵۶۲ واحد تعمیرگاه ثابت و سیار ماشین های کشاورزی در استان، گفت: ۱۵۰ واحد نمایندگی های فروش و فروشگاه های تأمین قطعات یدکی ماشین آلات کشاورزی نیز آماده ارائه خدمات لازم به کشاورزان هستند.

وی به فعالیت ۳۴ هزار نفر نیروی کار متخصص و ماهر در امر خدمات دهی و بکارگیری ماشین های برداشت برنج در استان گیلان اشاره و اضافه کرد: گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است.

کامیاب ادامه داد: پیش بینی شده امسال ۱۹۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان مکانیزه برداشت شوند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان