هواشناسی گیلان از تقویت فعالیت سامانه سرد و بارشی در گیلان برای دو روز آینده خبر داده و پیرو آن مدیرکل مدیریت بحران استانداری نیز از مسئولان و مردم خواسته تا تمهید مقدمات لازم را جهت افزایش آمادگی ها و ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، چند روزی هست که سازمان هواشناسی از ناپایداری آب وهوای در استان گیلان خبر داده و شرایط جوی با پدیده های ابرناکی و بارندگی همراه است.

امروز نیز سازمان هواشناسی استان طی اطلاعیه ای از هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان خبر داده و در آن اشاره کرده که فعالیت سامانه فعلی طی فردا و دوشنبه تقویت خواهد شد. این اطلاعیه پیرو اطلاعیه هشداری سطح زرد است.

محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان در گفت وگو با خبرنگار فارس مخاطراتی نظیر بارندگی، وزش باد، رعدوبرق، احتمال رعدوبرق و مه آلودگی را در پی فعالیت سامانه سرد و بارشی روزهای آینده استان پیش بینی کرده است.

به گفته وی، سامانه بارشی کنونی طی فردا دوشنبه و پس فردا در استان گیلان تقویت می شود و اثر مخاطرات آن در پدیده هایی نظیر خسارات به سازه ها و شکستن درختان به سبب وزش باد شدید، آب گرفتگی منطقه ای و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، جاری شدن سیلاب موقتی و منطقه ای، لغزش و رانش، خسارت به محصولات کشاورزی و شالیزارها و برخورد صاعقه برزو خواهد کرد.

امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به پیش بینی هواشناسی گیلان مبنی بر تقویت فعالیت سامانه سرد و بارشی، از آماده باش همه دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و بخشداری های استان خبر داده است.

وی از همه مسؤولان به ویژه مردم خواسته است تا تمهیدات لازم جهت افزایش آمادگی با ناپایداری هوا و بارش های سیل آسیای پیش رو را داشته باشند.

تمهیدات لازم در بخش های مختلف کشاورزی به ویژه شالی کاران جهت خروج آب از مزارع، عدم توقف و استفاده در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در ترددهای جاده ای، پاک سازی دهانه پل ها و آبروها، احتیاط در جابجایی عشایر کوچ رو، محکم کردن سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ای، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز در زمان وقوع رعدوبرق ازجمله تائیدات مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان