رشت- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بهره برداری از ۱۰۰ پروژه درمانی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد تا پایان امسال گفت: مشکلی برای واکسیناسیون عمومی در گیلان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان سالاری شامگاه شنبه در گفت و گوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به اینکه بیشتر مرگ و میرهای ناشی از کرونا در افرادی که دُز دوم و سوم واکسن را تزریق نکرده اند اتفاق افتاده است، اظهار کرد: سویه جدید کرونا علاوه بر سرعت سرایت بیشتر افراد زیر ۱۸ سال را درگیر می کند.

وی با اشاره به اینکه علائم سویه جدید کرونا نیز مانند سرماخوردگی است افزود: به دلیل واکسینه شدن بیش از ۹۰ درصد از افراد بزرگسال این افراد ایمنی بیشتری در خصوص سویه جدید ویروس کرونا دارند.

سالاری با اشاره به وضعیت کرونایی و تغییر رنگ بندی شهرهای مختلف گیلان ادامه داد: با وجود کمبود برخی از داروهای کرونایی در کل کشور، در سطح استان مشکلی در زمینه تأمین دارو و اقلام مصرفی کرونا وجود نداشته و همه واحدهای درمانی خصوصی و دولتی آماده پذیرش بیماران هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به تقویت مراکز واکسیناسیون در گیلان اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ مرکز واکسیناسیون فعال است و آمادگی لازم برای افزایش آن به هزار مرکز نیز وجود دارد.

سالاری با اشاره به اینکه با وجود افزایش مسافرت ها تا کنون موردی از بیماری وبا در گیلان گزارش نشده است گفت: رعایت بهداشت فردی و حفاظت شخصی و همچنین استفاده از مواد غذایی و آب سالم و ضد عفونی کردن سبزیجات و میوه ها قبل از مصرف و پرهیز از شنا در آب های آلوده برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری ها اهمیت دارد.

بهره برداری از ۱۰۰ پروژه تا پایان امسال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به بهره برداری از ۱۰۰ پروژه درمانی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد تا پایان امسال در سطح استان اظهار کرد: با توجه به وجود مشکلات زیر ساختی و درمانی در گیلان تا کنون ۱۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتبار بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان اجرا شده و حدود ۷۰۰ تخت به ظرفیت درمانی گیلان اضافه شده است.

سالاری با اشاره به افزایش ۳۵ خانه بهداشت در شهرستان های مختلف گیلان افزود: علاوه بر راه اندازی اورژانس هوایی و افزایش ۲۰ پایگاه اورژانس، حدود ۲۰۰ تخت ویژه به تخت های استان اضافه شده است.

وی به وجود دستگاه سی تی اسکن در همه شهرهای گیلان اشاره و تاکید کرد: تا کنون ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی هزینه شده و اقلام عمومی برای شهرستان های مختلف بر اساس نیاز تهیه و توزیع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه جمعیت گیلان در ایام سفر به سه برابر می رسد، گفت: با توجه به کهنسال بودن بیمارستان های گیلان ۲ هزار میلیارد تومان ردیف اعتباری جدید ایجادشده و با انعقاد قرارداد ۸۰۰ میلیارد تومانی با قرارگاه خاتم الانبیا بیمارستان های ۳۵۰ تختخوابی در زمین بیمارستان پورسینا و سایت دانشگاهی تکمیل می شود.

وی با اشاره به پیگیری بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان برای تکمیل و تجهیز آن افزود: در هفته دولت فاز دوم بیمارستان ۱۷ شهریور و تا پایان سال ۱۰۰ پروژه درمانی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد به بهره برداری می رسد که با افتتاح این پروژه ها گیلان به شاخص های کشوری نزدیک تر می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان