وضعیت کرونا در گیلان عادی نیست

۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۷:۲۵ چاپ کد خبر: 175645
رشت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه با قرمز شدن دو شهرستان شرایط کرونا در این استان عادی نیست، گفت: شهروندان برای تزریق واکسن تشویق شوند.

به گزارش خبرنگار مهر اسدالله عباسی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان با تقدیر از تلاش های کادر درمان اظهار کرد: کادر درمان نمونه بارز جهادگری های دفاع مقدس را در این دوران به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به نگرانی های ایجاد شده در خصوص وضعیت قرمز در برخی شهرستان های گیلان افزود: دو شهرستان رودبار و لاهیجان در وضعیت قرمز قرار دارند و برخی شهرستان ها در آستانه پیوستن به این وضعیت هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه شرایط کرونا در استان عادی نیست، گفت: زمانی گیلان در وضعیت آبی قرار داشت اما برخی سهل انگاری ها سبب شد تا وضعیت گیلان به حالت غیر عادی و هشدار تبدیل شود.

عباسی با تاکید بر اینکه فرمانداران مسئولیت سنگینی در شهرستان دارند، گفت: اختیار شهرستان ها بر عهده فرمانداران است و باید نسبت به مسئله کرونا با جدیت وارد عمل شوند.

وی با انتقاد از برگزاری برخی مراسم به صورت عادی و در فضای بسته افزود: در شرایط غیر عادی کرونا باید در رعایت موازین بهداشتی جدیت بیشتری به خرج داده شود.

استاندار گیلان با اشاره به در پیش بودن ماه محرم بیان کرد: مراسم ماه محرم در فضای باز و با رعایت موازین بهداشتی برگزار شود.

عباسی با تاکید بر لزوم اقناع سازی مردم در تزریق واکسن کرونا بیان کرد: تزریق واکسن دز سوم و یادآور کرونا به صورت جدی پیگیری و نسبت به اقناع سازی و تشویق تزریق کرونا اقدام شود.

وی همچنین افزود: مسئولان شرایط را برای واکسیناسیون فراهم کنند و مردم هم در این خصوص همراهی و تعامل داشته باشند.

استاندار گیلان با تاکید بر آمادگی لازم برای استقبال و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها گفت: از هم اکنون آماده بازگشایی مدارس و دانشگاه ها باشید و نسبت واکسینه کردن جامعه هدف اقدامات لازم انجام شود.

عباسی با اشاره به اهمیت و نقش رسانه ها در آگاهی بخشی جامعه بیان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در آگاهی بخشی نسبت به حساسیت موضوع کرونا همانند گذشته فعالیت خود را ادامه دهند.

وی ادامه داد: برخی سهل انگاری ها از سوی افراد سبب تحمیل هزینه های سنگین به جامعه می شود که باید توجه ویژه ای به این بخش شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان