تداوم بارش باران در گیلان

۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۲:۰۰ چاپ کد خبر: 175672

رشت- مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به تداوم بارندگی ها در این استان گفت: مردم از استقرار در حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی در گیلان، اظهار کرد: بررسی این الگوها نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه بارشی تا روز سه شنبه در این استان است.

وی با بیان اینکه تالش با ۳۰ میلی متر بارش بیشترین میزان بارندگی در روز گذشته را داشته است، افزود: در مناطق کشاورزی رشت نیز ۱۶ میلی متر و در منطقه اسب وونی تالش نیز ۲ میلی متر بارندگی ثبت شده است.

دادرس ادامه داد: با توجه به تداوم بارندگی تا ساعات پایانی امروز مردم از استقرار در حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند.

وی وزش باد و مه آلودگی هوا را از پدیده های جوی در این مدت عنوان کرد و گفت: آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب سطح رودخانه ها و کانال های کشاورزی در این مدت دور از انتظار نیست.

دادرس با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی در استان گیلان اضافه کرد: کشاورزان نیز با باز کردن دریچه های ورودی و خروجی آب و خارج کردن آب اضافی از مزارع خود از وارد آمدن خسارت به محصولاتشان جلوگیری کنند.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به کاهش بارندگی ها و استقرار جوی پایدار از روز سه شنبه تا پایان هفته در گیلان گفت: با توجه به ارتفاع موج تا پایان امروز دریا برای هرگونه فعالیت بندری و دریایی مناسب نیست.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان