به گفته فرماندار رشت، مراکز تزریق واکسن از آمادگی کامل برای تکمیل واکسیناسیون ۴۲/۵ درصد از افرادی که دز سوم را دریافت نکرده و یا حدود ۲۳۰ هزار نفر از کسانی که حداقل ۶ ماه از زمان دریافت دز دوم آنان ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید رضا امام پناهی امروز در جلسه ستاد کرونای شهرستان رشت با اشاره به قرار داشتن در سالگرد آغازین روزهای شروع واکسیناسیون عمومی در شهرستان، اظهار کرد: به پاسداشت تمامی تلاش های دوساله کادر درمان و سایر متولیان امر و نیز ارج گذاری به فداکاری شهدای سلامت، شایسته است تا آحاد جامعه نسبت به تکمیل مراحل واکسیناسیون، پرهیز از عادی انگاری و رعایت موارد توصیه شده بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به نقش مکمل دریافت واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی فردی و عمومی در کنترل همه گیری کرونا، افزود: مراکز تزریق واکسن از آمادگی کامل برای تکمیل واکسیناسیون ۴۲/۵ درصد از افرادی که دز سوم را دریافت نکرده و یا حدود ۲۳۰ هزار نفر از کسانی که حداقل ۶ ماه از زمان دریافت دز دوم آنان سپری شده، برخوردار هستند.

فرماندار رشت تأکید کرد که با توجه به تراکم بالای جمعیتی در مرکز استان و جمعیت غیر ساکن شهر رشت در طول روز، رعایت مسؤولانه نکات توصیه شده بهداشتی و تکمیل مراحل واکسیناسیون اثرگذاری بالایی در جلوگیری از افزایش موارد ابتلا و قطع زنجیره انتقال ویروس بر عهده دارد.

 امام پناهی با اشاره به اهمیت نقش رسانه در آگاهی رسانی و تشویق جامعه به رعایت شیوه نامه ها و تزریق واکسن، تصریح کرد: همزمان با اوج گیری دوباره موارد ابتلا به بیماری کرونا، ضروریست با همت اصحاب رسانه شاهد یادآوری اهمیت موضوع و آگاهی رسانی صحیح به مردم جهت رعایت کامل پروتکل ها، تزریق واکسن و پیشگیری از ابتلا به این ویروس منحوس باشیم.

وی با اشاره به اهداف حمایتی دولت سیزدهم از اجرای طرح دارویار مبنی بر بهره مندی مستقیم مصرف کنندگان از یارانه دارو گفت: در قالب این طرح ضمن واقعی شدن قیمت ها، پرداختی بیماران تغییری نکرده و بیمه گر مسؤول پرداخت افزایش قیمت ها است.

فرماندار رشت با بیان اینکه در این طرح پوشش بیمه ای برای ده ها قلم داروئی که پیشتر شامل حمایت بیمه نبودند برقرار شده است، افزود: خواستار نظارت متولیان امر بر اجرای دقیق مصوبات و ابلاغیه های طرح دارویار و پایش عملکرد داروخانه ها نیز هستیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان