رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی کشور گفت: ممکن است تهران دوباره دمای ۴۱ درجه را تجربه کند و برای روزهای آینده انتظار داریم هوای گرم تابستانی بالاتر از حد نرمال، تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ احد وظیفه رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی کشور گفت: گرم ترین دوره تابستان به طور معمول از نیمه اول تیر تا اواسط مرداد ماه است.

به گفته احد وظیفه طی دو هفته آتی دمای غالب نقاط کشور به خصوص سواحل شمال در حد نرمال است. به طور کلی در تابستان دمای کشور بین ۱ تا ۲ درجه سلسیوس به ویژه در نیمه غربی کشور بیش از نرمال پیش بینی می شود.

وظیفه گفت: تهران طی ۱۰ روز آینده به ویژه طی این هفته در روز دوشنبه و سه شنبه (۳ و ۴ مردادماه) کاهش دما و چهارشنبه و پنجشنبه (۵ و ۶ مردادماه) افزایش دما خواهد داشت.

به گفته رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی به طور کلی دمای هوا در تابستان به ویژه در نیمه غربی کشور یک تا دو درجه بیش از حدنرمال است، ولی در نیمه شرقی کشور در حد نرمال قرار دارد.

وظیفه درباره شرایط بارش باران در کشور گفت: در دو هفته آینده شرق استان فارس، هرمزگان، جنوب شرق کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان بعد از ظهرها با رگبار و رعد و برق بیش از حد نرمال مواجه خواهند شد.

پیشتر بارش باران در استان فارس سبب جاری شدن سیل و جان باختن ۲۲ شهروند شده بود و جریان سیل تعدادی خودرو را هم برده بود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان