تصمیم هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در انتخاب نماینده باشگاه ها برای حضور در انتخابات این کمیته با اعتراض وزارت نفت و مسئولان ورزشی این وزارتخانه همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، با تصمیم اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک نساجی و آرارات به عنوان نماینده باشگاه ها برای حضور در مجمع انتخاباتی ۶ شهریورماه انتخاب شدند.

این تصمیم در جریان نشست روز گذشته هیات اجرایی اتخاذ شد اما بلافاصله با مخالفت هایی مواجه شده است. این اعتراض از سوی منصور قنبرزاده مدیرکل سلامت و تربیت بدنی وزارت نفت مطرح شده است.

وی در نامه ای خطاب به صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه نماینده باشگاه ها باید از باشگاه های ورزشی فعال در رشته های المپیکی انتخاب شوند یادآور شده که انتخاب های صورت گرفته مغایر با این مسئله است.

قنبرزاده با یادآوری اینکه وزارت نفت در قالب باشگاه های نفت تهران، نفت آبادان، نفت مسجد سلیمان، نفت اهواز، نفت آغاجاری، نفت گجساران و پارس جنوبی جم در مجموع ۱۵۸ تیم ورزشی را در لیگ مختلف تحت پوشش دارد درخواست خود را مبنی بر بررسی و تجدید نظر در انتخاب صورت گرفته به منظور رعایت اساسنامه و عدالت در تخصیص نماینده باشگاه ها مطرح کرده است.

در ماده ۵ (ترکیب مجمع عمومی) اساسنامه کمیته ملی المپیک و در رابطه با انتخاب نماینده باشگاه ها آمده است: دو نفر نماینده باشگاه های ورزشی فعال در رشته های المپیکی به پیشنهاد اتحادیه باشگاه های کشور و تایید هیات اجرایی، در صورت عدم تشکیل اتحادیه مذبور، انتخاب نماینده باشگاه ها توسط هیات اجرایی کمیته ملی المپیک انجام می پذیرد.

نفتی ها در شرایطی به این تصمیم اعتراض کرده اند که باشگاه نساجی مازندران در فوتبال فعالیت حرفه ای دارد و این رشته در المپیک حضور دارد. ضمن این که باشگاه آرارات نیز در رشته های مختلفی فعالیت دارد که یکی از آنها بسکتبال است که یک رشته المپیک به شمار می رود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان