دو زائر تهرانی و قمی که در بیمارستان های سعودی مکه بستری و تحت درمان بودند به تهران منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، مدیر عملیات بهداشتی و درمانی حج ۱۴۰۱ گفت: این دو زائر خانم از استان های تهران و قم به سرزمین وحی مشرف شده بودند و در بیمارستان های ملک فیصل و النور مکه تحت درمان قرار داشتند.

دکتر طاهر درودی با اشاره به اینکه با انجام آخرین هماهنگی ها این دو بیمار با تیم پزشکی و تجهیزات و آمبولانس مجهز به فرودگاه جده اعزام شدند و با پرواز هواپیمایی ایران ایر به کشور انتقال یافتند افزود: هم اکنون بیمارستان های سعودی و بیمارستان جمعیت هلال احمر در مکه بیماری بستری نیست.

رئیس بیمارستان مکه با بیان اینکه فعالیت هیئت پزشکی حج و زیارت تا خروج کامل کاروان های زائران ایرانی از عربستان ادامه خواهد داشت اظهار داشت: از ابتدای عملیات حج تاکنون ۴۶۰ نفر در بیمارستان مکه بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر عملیات بهداشتی و درمانی حج ۱۴۰۱ همچنین خدمات مختلف ارائه شده به زائران ایرانی در مراکز درمانی مدینه منوره و مکه مکرمه از شروع عملیات حج امسال تاکنون را ۲۱۲ هزار و ۹۲۸ مورد اعلام کرد.

به گفته وی تعداد ویزیت ها در مطب های مجموعه های هتلی و مراکز درمانی مکه و مدینه ۷۱ هزار و ۷۹۵ مورد و تعداد ویزیت های تخصصی نیز چهارده هزار مورد بوده است.

وی تعداد خدمات پاراکلینیکی، پرستاری، مددکاری و امداد و انتقال را نیز به ترتیب ۸ هزار و ۹۷۲، ۳۵ هزار و ۲۲ و ۲ هزار و ۸۰۹ مورد ذکر کرد و گفت: ۲۰۳ مورد سونوگرافی و ۴۲۹ مورد رادیولوژی و ۶ هزار و ۴۱۲ مورد آزمایش در بیمارستان مکه در حج امسال انجام شده و واحد داندانپزشکی نیز به زائران خدمات ارائه داده است.

به گفته وی تعداد فوتی های حج امسال تاکنون سه نفر، دو زن و یک مرد بوده اند که نسبت به حج های قبل کاهش یافته است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان