«طعم اسکیس» منتشر شد

۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۱۲:۱۴ چاپ کد خبر: 175738
رشت- کتاب «طعم اسکیس» نوشته «زینب سلیمانی» منتشر و وارد بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ولع انسان ها برای پیوستن به زندگی مدرن، گسترش افسارگسیخته شهرها و قد کشیدن ساختمان ها در سال های اخیر سبب شده است تا آدمی بیش از هر زمان دیگری به نقش معماری در جهان امروز و پرورش معماران خلاق و توانمند فکر کند.

و اما «طعم اسکیس» اثر «زینب سلیمانی» یکی از کتاب هایی است که در حوزه معماری منتشر شده است. این کتاب دربرگیرنده مجموعه ای از طراحی ها است. وی با گردآوری و انتشار آن ها کوشیده تا شیوه های مختلف تهیه طرح های بهتر و ارائه آن را که می تواند الگوی مناسبی برای تمرین دانشجویان و علاقمندان باشد در اختیار مخاطبان قرار دهد.

این کتاب همچنین شامل چند معرفی کوتاه از برخی آثار تاریخی استان گیلان و بعضی استان های دیگر کشور است.

سلیمانی که مدرس دانشگاه و دانش آموخته مهندسی معماری دانشگاه گیلان تا مقطع کارشناسی ارشد است در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اسکیس به معنای طراحی دست آزاد است و این شیوه طراحی مانند خلاقیت از جمله موضوعات مورد توجه در معماری محسوب می شود اما متأسفانه دانشجویان به این موضوع مهم اعتنایی نمی کنند.

وی اضافه کرد: در واقع امروزه وجود نرم افزارهای مدرن با کارآیی بالا سبب شده تا معماران و دانشجویان کمتر به اسکیس توجه نشان دهند و علاقمند به فعالیت در این عرصه باشند.

این معمار جوان با بیان اینکه نقش طراحی دست آزاد در مراحل مختلف کار و پرورش خلاقیت دانشجویان معماری همواره دارای اهمیتی خاص است، گفت: این مجموعه با هدف کمک به پرورش قوه خلاقیت دانشجویان و علاقمندان معماری و همراهی برای ایجاد علاقه در زمینه طراحی دست آزاد گرد آوری شده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان